ITIL®4

Zarządzanie usługami, podobnie jak cały świat, stale ewoluuje. Podobnie ewoluuje ITIL®, najczęściej stosowane na świecie podejście do zarządzania usługami IT.

ITIL® 3 został opublikowany w 2007 roku, w 2011 przeszedł drobny face lifting. Dzisiaj gdy stoimy u progu kolejnej rewolucji przemysłowej Axelos ogłosił nadejście ITIL® 4

Przejście z ITIL®3 do ITIL®4

Wraz z premierą ITIL® 4 zmieni się schemat certyfikacji. Docelowy schemat certyfikacji ITIL® 4 będzie wyglądał następująco:

Najważniejsza informacja dla posiadaczy certyfikatów ITIL® 3 jest taka, że Wasze certyfikaty są i pozostaną ważne.

Szkolenia, egzaminy oraz publikacja ITIL® 4 Foundation pojawią się na rynku w I kwartale 2019 roku. Na początku po angielsku, potem dostępne będą również tłumaczenia na inne języki - na początek na niemiecki, francuski, japoński i hiszpański.

Pozostałe szkolenia, egzaminy i towarzyszące im publikacje ze ścieżek: ITIL® Managing Professional oraz ITIL® Strategic Leader mają pojawić się w II połowie 2019 roku.

ITIL® 3 będzie dostępny jeszcze co najmniej do połowy 2020 roku, by każdy zainteresowany, bez pośpiechu, mógł zrobić tranzycję do ITIL® 4. Informacja o wycofaniu poszczególnych produktów ITIL® 3 będzie ogłoszona z minimum półrocznym wyprzedzeniem.

Więcej informacji o zmianach, które niesie ze sobą ITIL®4 przeczytacie w artykule Michała Florysa pt. „Nowoczesne zarządzanie usługami IT (Modern IT- enabled Service Management)”

Pobierz


ITIL® jest zarejestrowanym znakiem handlowym firmy AXELOS Limited i używanym za jego zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.