ITIL® i Zarządzanie usługami / DevOps

DevOps_CAPO DevOps – Certified Agile Process Owner (CAPO)®

Czas trwania:

2 dni / 16 godzin

Typ szkolenia:

TRADITIONAL Tradycyjne
Cena netto: 2 920,00 zł
Cena promocyjna: 2 300,00 zł

Gwarancje:

Gwarancja 100% satysfakcji Gwarancja 100% satysfakcji
Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
< Powrót

Szkolenie autoryzowane

szkolenie-logo
Informacje o szkoleniu
PDU: 14 PDU (T:4, L:4, S:6)

Celem 2-dniowego szkolenia Certified Agile Process Owner (CAPO)® jest zapoznanie uczestników ze zwinnym podejściem do zarządzania cyfrowymi usługami z perspektywy właściciela procesu ITSM, w szczególności zrozumienie:
  • Koncepcji zwinnego zarządzania usługami (Agile Service Management).
  • Roli i odpowiedzialności Właściciela Procesu.
  • Zarządzania backlogiem procesu i jego priorytetyzowania.
  • Tworzenia i wykorzystywania user stories.
  • Współpracy z interesariuszami procesu i innymi Właścicielami Procesów.
  • Nadzorowania działań związanych ze zwinnym projektowaniem i doskonaleniem procesu.
  • Zarządzania zmianami organizacyjnymi.
  • Monitorowania i mierzenia wydajności procesu.
  • Przeprowadzania przeglądów procesu i identyfikowania ulepszeń.
Uczestnicy
  • Właściciele procesów ITSM, np. Incident Management Process Owner lub Change Management Process Owner, pragnący stosować techniki Agile, Scrum i DevOps do zaprojektowania zwinnych procesów i dalszego ich doskonalenia.
  • Pracownicy i menedżerowie odpowiedzialni za projektowanie, reorganizację i doskonalenie procesów ITSM.
  • Konsultanci pomagający swoim klientom prowadzić inicjatywy doskonalenia procesów.
  • Wszystkie osoby odpowiedzialne za:
  • 1- zarządzanie wymaganiami związanymi z procesami;
  • 2- zapewnienie efektywności i skuteczności działania procesów;
  • 3- maksymalizację wartości procesów.
Czego się nauczysz
  • Świadomości działania w modelu Ciągłego dostarczania oprogramowania.
  • Zrozumienia roli Agile Process Ownera, będącego operacyjnym odpowiednikiem certyfikowanego Scrum Product Ownera (CSPO) z zespołu Developerskiego, który odpowiada za maksymalizację wartości procesu oraz za pracę zespołu doskonalącego proces.
  • Zrozumienia charakterystyki zwinnego procesu.
  • Zastosowania i integracji sposobu myślenia Agile i Scrum do roli Właściciela Procesu.
  • Stosowania DevOps do zbudowania "wystarczającego" procesu i ciągłego dostosowywania go do celów biznesowych.

W trakcie kursu uczestnicy biorą udział w unikalnych ćwiczeniach mających na celu zrozumienie modelu DevOps, poznają przykładowe dokumenty, szablony, narzędzia i techniki, a także uzyskują dostęp do dodatkowych źródeł informacji.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
Podstawy projektowania procesów
  • Zakres odpowiedzialności właściciela procesu
  • Wiedza, umiejętności i atrybuty właściciela procesu
  • Wybór właściciela procesu
  • Powiązane role: Process Manager, Global Process Owner, Value Stream Owner, rola Service Management Office (SMO)

Podstawy Agile:
  • Co to jest Agile?
  • Manifest Agile
  • Dlaczego projekty zwinne są skuteczne?

Podstawy Scruma:
  • Role, artefakty i zdarzenia
  • Filary Scruma
  • Scrum w pigułce
  • Scrum czy Kanban, a może oba?

Podstawy Agile Service Management:
  • Wartość Agile SM
  • Role, artefakty i zdarzenia Agile SM
  • Charakterystyka zwinnych procesów - dwa aspekty Agile SM: Zwinne projektowanie procesów (Agile Process Design), Zwinne doskonalenie procesów (Agile Process Improvement)

Zwinne projektowanie procesów (Agile Process Design):
  • Tworzenie i utrzymanie Rejestru procesu (Process Backlog) i dodawania do niego zawartości: Personas, User Stories, Themes, Epics
  • Mapowanie historyjek użytkownika
  • Sprinty projektu procesu
  • Wydarzenia właściciela procesu i sprintu
  • Implementacja procesu: Potentially Releasable Process Increment, Definition of 'Done', Release Planning

Zwinne doskonalenie procesów (Agile Process Improvement):
  • Dostosowywanie procesów do celów strategicznych
  • CSI Sprint i Plan-Do-Check-Act
  • Trwałe ulepszenia
  • Ocena dojrzałości procesu
  • Wdrażanie ulepszeń procesu: Praca z menedżerami liniowymi, Pokonywanie oporu wobec zmian

Pomiar wartości:
  • Demonstracja wartości
  • Wskaźniki wydajności wyprzedzające i opóźniające
  • Krytyczne czynniki sukcesu (CSF) i kluczowe wskaźniki wydajności (KPI)
  • Service Level Agreement (SLA) i Operational Level Agreement (OLA)
  • Przegląd pomiarów
  • Komunikowanie wydajności

Narzędzia i technologie doskonalenia procesów

Wyzwania i krytyczne czynniki sukcesu

Przygotowania do egzaminu Certified Agile Process Owner (CAPO)
Informacje dodatkowe

Pakiet uczestnika obejmuje:

  • Podręcznik uczestnika szkolenia zawierający prezentację szkoleniową
  • Specyfikacja wymagań egzaminacyjnych
  • Zalecana lektura dodatkowa
  • Glosariusz DevOps
  • Wskazówki egzaminacyjne
  • Próbny egzamin DevOps Certified Agile Process Owner (CAPO) z kluczem odpowiedzi


Organizacja szkolenia:

  • Rodzaj szkolenia: szkolenie otwarte, grupa zamknięta lub klasa zdalna
  • Język szkolenia: PL lub EN
  • Język materiałów: EN
  • Wielkość grupy: od 8 do 12 uczestników
  • Wymagania wstępne: wiedza na temat DevOps na poziomie Foundation
  • Akredytacja przyznana Asseco Data Systems przez DevOps Institute


DevOps Agile Certified Process Owner (CAPO)® jest zarejestrowanym znakiem handlowym DevOps Institute, Inc.

Egz_DevOps_CAPO - Egzamin DevOps CAPO

Cena netto egzaminu [1 osoba]: 950 PLN

Informacje o egzaminie

  • Egzamin organizowany jest w ostatnim dniu szkolenia.
  • Warunki przystąpienia: dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość uczestnika egzaminu.
  • Forma egzaminu: elektroniczna.
  • Język egzaminu: angielski.
  • Metoda: test wyboru.
  • Czas trwania: 60 min. Osoby, dla których angielski nie jest językiem ojczystym, mają możliwość korzystania ze słownika i wydłużenie czasu trwania do 75 minut
  • Liczba pytań: 40.
  • Próg zdawalności: 65% poprawnych odpowiedzi
Gwarancja terminu szkolenia

Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.


Gwarancja 100% satysfakcji
Dzięki najwyższej jakości szkoleń oferowanych przez Asseco Academy, zapewniamy naszym klientom Gwarancję 100% satysfakcji z udziału w szkoleniach. Oznacza to, że każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od Asseco Academy prawo jego bezpłatnego powtórzenia w sytuacji, w której odczuwa taką potrzebę.
Wystarczy zgłosić chęć powtórzenia szkolenia oraz wybrać termin i miejsce szkolenia, spośród terminów i miejsc dostępnych w harmonogramie szkoleń Asseco Data Systems.

Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego

Program Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego daje Klientom możliwość bezpłatnego uczestnictwa w szkoleniu, dzięki czemu Klient może zweryfikować jakość świadczonych usług przez Asseco Data Systems i bezpośrednio zapoznać się z ofertą przed podjęciem decyzji o inwestycji w rozwój umiejętności własnych lub swoich pracowników.


Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.


Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.


Terminy szkoleń

Skontaktuj się z nami i uzyskaj rabat na szkolenie