ITIL® i Zarządzanie usługami / DevOps

DevOps_CASM DevOps – Certified Agile Service Manager (CASM)®

Czas trwania:

2 dni / 16 godzin

Typ szkolenia:

TRADITIONAL Tradycyjne
Cena netto: 2 920,00 zł
Cena promocyjna: 2 300,00 zł
DISTANCE Asseco | Zdalna klasa
Cena netto: 2 300,00 zł
Cena promocyjna: 2 070,00 zł
AWirtualnaKlasa Asseco | Wirtualna klasa
Cena netto: 2 300,00 zł
Cena promocyjna: 2 070,00 zł

Gwarancje:

Gwarancja 100% satysfakcji Gwarancja 100% satysfakcji
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
< Powrót

Szkolenie autoryzowane

szkolenie-logo
Informacje o szkoleniu
Szkolenie Certified Agile Service Manager (CASM)® z EGZAMINEM

14 PDUs (Technical 4, Leadership 4, Strategic 6)

Celem 2-dniowego szkolenia Certified Agile Service Manager (CASM)® jest zapoznanie uczestników ze zwinnym podejściem do zarządzania cyfrowymi usługami z perspektywy Service Managera, w szczególności zrozumienie:
  • Co to znaczy "być Agile”.
  • W jaki sposób zwinne zarządzanie usługami (Agile Service Management) integruje praktyki ITSM, Kanban, Scrum, Lean, TOC i DevOps.
  • Scrum z punktu widzenia produktów i procesów.
  • Dwóch aspektów zwinnego zarządzania usługami:
  • 1- Zwinnego doskonalenia procesów (Agile Process Improvement), czyli zapewnienia, by procesy były szczupłe (lean) i wystarczająco kontrolowane;
  • 2- Zwinnego projektowania procesów (Agile Process Design), czyli zastosowania zwinnych praktyk do projektowania procesów ITSM.

Czego się nauczysz
  • Świadomości działania w modelu Ciągłego dostarczania oprogramowania.
  • Zrozumienia roli Agile Service Managera, będącego operacyjnym odpowiednikiem certyfikowanego Scrum Mastera (CSM) z zespołu Developerskiego, zapewniającego, że koncepcja, praktyki i zasady zwinnego zarządzania usługami są dobrze rozumiane i właściwie stosowane.
  • Zastosowania i integracji sposobu myślenia Agile i Scrum do roli Service Managera.
  • Stosowania DevOps do poprawy efektywności działania procesów ITSM, zmniejszania marnotrawstw i zapewniania zdolności do ciągłego dostarczania wartości nawet przy zmieniających się wymaganiach.

Do kogo skierowane jest to szkolenie
  • Menedżerowie usług IT (Service Managers), pragnący jeszcze lepiej zarządzać usługami IT w środowisku, w którym developerzy i dostawcy zewnętrzni stosują Agile, Scrum i DevOps.
  • Wszystkie osoby zainteresowane tematyką Agile i Scrum z perspektywy produktów, usług i procesów.
  • Pracownicy i menedżerowie odpowiedzialni za projektowanie, reorganizację i doskonalenie procesów ITSM.
  • Konsultanci pomagający swoim klientom prowadzić inicjatywy doskonalenia procesów.
  • Wewnętrzni i zewnętrzni dostawcy usług i rozwiązań IT.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
Dlaczego Agile? Dzisiejsze wyzwania IT

Co to znaczy „być zwinnym”?
  • Dlaczego zwinny?
  • Manifest Agile
  • Zasady zwinne
Zwinne praktyki: Scrum, Kanban, Lean, ITSM, DevOps, Continuous Integration, Continuous Delivery

Co to jest Agile Service Management (Agile SM)?
  • Definicja i wartość
  • Dwa aspekty Agile SM: Zwinne projektowanie procesów (Agile Process Design), Zwinne doskonalenie procesów (Agile Process Improvement)

Podstawy projektowania procesów:
  • Elementy procesu
  • 10 etapów projektowania procesu

Zwinne podejście do projektowania procesów:
  • Charakterystyka procesu zwinnego
  • Ile tom jest „just enough”?
  • Minimum Viable Product (MVP)

Podstawy Scruma: Filary, wartości, komponenty i ważne pojęcia Scrum

Role Scrumowe: Właściciel Produktu, ScrumMaster, Zespół

Artefakty Scruma:
  • Rejestr procesu (Process backlog)
  • Historyjki użytkownika (User stories)
  • Przyrost procesu (Process increment)
  • Rejestr Sprintu (Sprint backlog) w kontekście Agile SM
  • Wykres spalania (Burndown chart) w kontekście Agile SM

Wydarzenia w Scrumie:
  • Ograniczenia czasowe (Timeboxes)
  • Planowanie wydania (Release planning meeting)
  • Planowanie sprintu (Sprint planning meeting)
  • Codzienny Scrum (Daily Scrum)
  • Przegląd Sprintu (Sprint Review)
  • Retrospektywa Sprintu (Sprint Retrospective)
  • Definicja ukończenia (Definition of Done)

Wydarzenia w Agile Service Management:
  • Planowanie procesu (Process planning meeting)
  • Planowanie Sprintu (Sprint planning meeting)
  • Sprinty strategiczne i aktywności procesowych
  • Definicja ukończenia (Definition of Done) dla sprintów procesów
  • Codzienny Scrum (Daily Scrum) w kontekście Agile SM
  • Retrospektywa Sprintu (Sprint Retrospective) w kontekście Agile SM 

Zwinne doskonalenie procesów:
  • Audyty Agile Process Improvement
  • Rejestr procesu (Process Backlog) jako CSI Register
  • CSI Sprints oraz Plan-Do-Check-Act

Dopasowanie Agile Service Management i Agile Software Development

Pierwsze kroki z Agile Service Management

Przygotowanie do egzaminu Certified Agile Service Manager (CASM)
Informacje dodatkowe
Pakiet uczestnika obejmuje:
  • Materiał do przeczytania przed kursem
  • Podręcznik uczestnika szkolenia zawierający prezentację szkoleniową
  • Glosariusz DevOps
  • Specyfikacja wymagań egzaminacyjnych
  • Próbny egzamin DevOps Certified Agile Service Manager (CASM) z kluczem odpowiedzi 

Organizacja szkolenia:
  • Rodzaj szkolenia: szkolenie otwarte, grupa zamknięta lub klasa zdalna
  • Język szkolenia: PL lub EN
  • Język materiałów: EN
  • Wielkość grupy: od 8 do 12 uczestników
  • Wymagania wstępne: brak
  • Akredytacja przyznana Asseco Data Systems przez DevOps Institute

Dodatkowe informacje dotyczące uczestnictwa w Wirtualnej Klasie
  • Każdy uczestnik powinien dokonać rejestracji do sesji szkoleniowej w godz. 8:30-8:50
  • Szkolenie jest realizowane w godz. 9:00-15:30.
  • W trakcie dnia szkoleniowego przewidujemy kilka przerw, w tym jedną przerwę 1-godzinną, a także po każdej godzinie szkolenia 10-minutowe przerwy. Szczegółowy rozkład przerw każdy trener ustala indywidualnie ze swoja grupą.
  • Materiały szkoleniowe dystrybuowane są w formie elektronicznej.
  • Egzaminy realizowane są w formie voucherów.
Więcej na temat Wirtualnej Klasy Asseco

DevOps Certified Agile Service Manager (CASM)® jest zarejestrowanym znakiem handlowym DevOps Institute, Inc.

Egz_DevOps_CASM - Egzamin DevOps CASM

Cena netto egzaminu [1 osoba]: 950 PLN

Informacje o egzaminie

  • Egzamin organizowany jest w ostatnim dniu szkolenia.
  • Warunki przystąpienia: dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość uczestnika egzaminu.
  • Forma egzaminu: elektroniczna.
  • Język egzaminu: angielski.
  • Metoda: test wyboru.
  • Czas trwania: 60 min. Osoby, dla których angielski nie jest językiem ojczystym, mają możliwość korzystania ze słownika i wydłużenie czasu trwania do 75 minut
  • Liczba pytań: 40.
  • Próg zdawalności: 65% poprawnych odpowiedzi
Gwarancja terminu szkolenia

Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.


Gwarancja 100% satysfakcji
Dzięki najwyższej jakości szkoleń oferowanych przez Asseco Academy, zapewniamy naszym klientom Gwarancję 100% satysfakcji z udziału w szkoleniach. Oznacza to, że każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od Asseco Academy prawo jego bezpłatnego powtórzenia w sytuacji, w której odczuwa taką potrzebę.
Wystarczy zgłosić chęć powtórzenia szkolenia oraz wybrać termin i miejsce szkolenia, spośród terminów i miejsc dostępnych w harmonogramie szkoleń Asseco Data Systems.

Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.


Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.


Terminy szkoleń

Wirtualna klasa
Od 01-02 do 02-02-2021