ITIL® i Zarządzanie usługami / DevOps

PC_DevOps_F PeopleCert DevOps Fundamentals

Czas trwania:

2 dni / 16 godzin

Typ szkolenia:

Gwarancje:

Gwarancja 100% satysfakcji Gwarancja 100% satysfakcji
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
< Powrót

Szkolenie autoryzowane

Brak logo dostawcy

Informacje o szkoleniu
Celem tego 2-dniowego akredytowanego szkolenia DevOps Fundamentals jest pomoc w:
  • Zrozumieniu nowoczesnej organizacji IT o wysokiej prędkości (High-Velocity IT) oraz kultury, praktyk i automatyzacji związanych z Full Stack Development,
  • Przygotowaniu do efektywnej pracy w środowisku DevOps, także jako członek zespołu.

Certyfikacja na poziomie Fundamentals jest również warunkiem wstępnym do zaawansowanej certyfikacji PeopleCert DevOps Leadership oraz DevOps Engineering.

Czego się nauczysz
Na koniec tego kursu będziesz rozumiał i potrafił praktycznie zastosować:

  • Kluczowe koncepcje DevOps leżące u podstaw C.A.L.M.S., Trzech dróg (The Three Ways), Ciągłego dostarczania (Continuous Delivery) oraz Full Stack Development
  • Kulturę DevOps, przywództwo transformacyjne oraz strukturę i pracę w zespole DevOps
  • 15 najistotniejszych praktyk DevOps
  • Zwinne zarządzanie projektami (Agile Service Management) oraz metodykę Scrum w środowisku DevOps
  • Kluczowe pojęcia z zakresu chmury obliczeniowej i wirtualizacji, automatyzacji procesu wdrażania (Deployment Pipeline) oraz architektury dla ciągłego dostarczania.

Do kogo skierowane jest to szkolenie
  • Każdy, kto chce zrozumieć pryncypia, praktyki i kulturę DevOps i Full Stack Development, zmierzające do szybszego i częstszego wdrażanie zmian w rozwiązaniach IT, bez poświęcania jakości i niezawodności usług biznesowych wspieranych przez IT
  • Osoby pracujące w zespołach DevOps, które chcą lepiej zrozumieć swoją rolę i przyśpieszyć działanie całego zespołu
  • Organizacje, które zaczęły lub dopiero zamierzają zaszczepić u siebie pojęcia i sposób myślenia zgodny z modelem DevOps
  • Pracownicy i menadżerowie odpowiedzialni za przeprowadzenie transformacji DevOps
  • Konsultanci, wewnętrzni i zewnętrzni dostawcy cyfrowych usług lub usług wspieranych przez IT.
Wymagania wstępne
Brak

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
Dzień 1:
  • Wprowadzenie do DevOps (Czym jest DevOps? Historia DevOps; DevOps Full Stack)
  • Moduł 1: Pilna potrzeba DevOps (Wartość dla biznesu i jej wymiary; Zewnętrzne czynniki napędzające zmiany; Cele organizacyjne DevOps; IT i silosy; Negatywny wpływ biurokracji; Złożone procesy powodujące marnotrawstwa; Wymagana duża zmiana; Opadająca spirala IT; IT i DevOps)
  • Moduł 2: Kluczowe zasady i koncepcje DevOps (C.A.L.M.S.; Trzy drogi; Ciągłe dostarczanie w procesie wdrożeniowym; DevOps zmienia ludzi, kulturę, procesy, praktyki, technologię i automatyzację)
  • Moduł 3: The Full Stack – ludzie i kultura (Kultura organizacyjna; Znaczenie współpracy; Czym jest przywództwo transformacyjne? Zasady przywództwa w transformacji; Zespoły; Modele organizacyjne dla DevOps; Ewolucja zespołów DevOps; DevOps wymaga praktycznych specjalistów; Zmiana na zespoły dostarczające produkty i platformy; Budowanie cross-funkcjonalnego zespołu)

Dzień 2:
  • Moduł 4: The Full Stack – procesy i praktyki (DevOps i inne metodyki; Głos klienta; Zarządzanie relacjami; Lean do optymalizacji procesów; Mapowanie strumienia wartości; Zarządzanie wiedzą; Zarządzanie wizualne; Zwinne zarządzanie projektami i Scrum; Przesunięcie w lewo w testowaniu; Kontrola zmian; Zarządzanie konfiguracją usług; Zarządzanie wydaniami i wdrożeniami; Zarządzanie incydentami; Zarządzanie problemami i Kaizen; Ciągłe doskonalenie; Antykruchość)
  • Moduł 5: The Full Stack – technologia i automatyzacja (Automatyzacja i Full Stack; Automatyzacji procesu wdrażania; Narzędzia DevOps; Etapy automatyzacji DevOps; Technologia i przetwarzanie w chmurze; Wdrażanie chmury i modele świadczenia usług w chmurze; Architektura dla ciągłego dostarczania; Zespoły dostarczające produkty i platformy; Konteneryzacja i mikro-usługi; APIs)
  • Podsumowanie kursu
  • Egzamin próbny i omówienie wyników
  • Wskazówki egzaminacyjne
  • Egzamin certyfikacyjny PeopleCert DevOps Fundamentals
Informacje dodatkowe
Pakiet uczestnika obejmuje:
  • Materiał do przeczytania przed kursem
  • Podręcznik uczestnika szkolenia zawierający prezentację szkoleniową
  • Specyfikacja wymagań egzaminacyjnych
  • Zalecana lektura dodatkowa
  • Glosariusz DevOps
  • Wskazówki egzaminacyjne
  • Próbny egzamin DevOps Fundamentals z kluczem odpowiedzi

Organizacja szkolenia:
  • Rodzaj szkolenia: grupa zamknięta lub klasa zdalna
  • Język szkolenia: PL lub EN
  • Język materiałów: EN
  • Wielkość grupy: od 8 do 12 uczestników
  • Wymagania wstępne: brak
  • Akredytacja przyznana Asseco Data Systems przez PeopleCert
  • Zgodnie z polityką PeopleCert szkolenia akredytowane sprzedawane są wyłącznie razem z egzaminem

Dodatkowe informacje dotyczące uczestnictwa w Wirtualnej Klasie
  • Każdy uczestnik powinien dokonać rejestracji do sesji szkoleniowej w godz. 8:30-8:50
  • Szkolenie jest realizowane w godz. 9:00-15:30.
  • W trakcie dnia szkoleniowego przewidujemy kilka przerw, w tym jedną przerwę 1-godzinną, a także po każdej godzinie szkolenia 10-minutowe przerwy. Szczegółowy rozkład przerw każdy trener ustala indywidualnie ze swoja grupą.
  • Materiały szkoleniowe dystrybuowane są w formie elektronicznej.
  • Egzaminy realizowane są w formie voucherów.
Więcej na temat Wirtualnej Klasy Asseco

Egz_PC_DevOps_F - EgzaminPeopleCert DevOps Fundamentals

Cena netto egzaminu na koniec szkolenia [1 osoba]: 850 PLN
Voucher na egzamin online do wykorzystania w późniejszym terminie, płatny dodatkowo do ceny egzaminu: 120 PLN
Zgodnie z polityką PeopleCert szkolenia akredytowane sprzedawane są wyłącznie razem z egzaminem.

Egzamin jest organizowany w ostatnim dniu szkolenia.

    Informacje o egzaminie:

  • - Sposób realizacji: egzamin na koniec szkolenia lub voucher
  • - Rodzaj egzaminu: test wielokrotnego wyboru (1 prawidłowa odpowiedź z 4)
  • - Czas trwania: 60 minut (90 minut dla osób dla których angielski nie jest językiem ojczystym)
  • - Liczba pytań: 40
  • - Próg zdawalności: 70% prawidłowych odpowiedzi (28/40)
  • - Język egzaminu: EN
  • - Brak możliwości korzystania z książek
  • - Ważność certyfikatu: bezterminowo

Gwarancja terminu szkolenia

Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.


Gwarancja 100% satysfakcji
Dzięki najwyższej jakości szkoleń oferowanych przez Asseco Academy, zapewniamy naszym klientom Gwarancję 100% satysfakcji z udziału w szkoleniach. Oznacza to, że każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od Asseco Academy prawo jego bezpłatnego powtórzenia w sytuacji, w której odczuwa taką potrzebę.
Wystarczy zgłosić chęć powtórzenia szkolenia oraz wybrać termin i miejsce szkolenia, spośród terminów i miejsc dostępnych w harmonogramie szkoleń Asseco Data Systems.

Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.


Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.


Terminy szkoleń