Menu
Zamknij menu
Zaloguj się
Asseco Academy » Training » ITIL® 4 FOUNDATION

Training ITIL4_FOUND

ITIL® 4 FOUNDATION

Accreditation

  • Training description
  • Scope
  • Additional info
  • Guarantees
  • Exam

Training description

2-dniowe akredytowane szkolenie ITIL 4 Foundation wprowadzi Cię w model zarządzania usługami wspieranymi technologią IT. Każda osoba pracująca w branży IT powinna znać ITIL i model zarządzania usługami IT przynajmniej na poziomie Foundation. To wspólny słownik pojęć i platforma komunikacji w branży IT oraz w relacji z klientami.

ITIL 4 to najnowsza wersja zbioru najlepszych praktyk zarządzania usługami IT, przedstawiona w szerokim kontekście doświadczeń klienta, strumieni wartości i cyfrowej transformacji, obejmująca swym zakresem popularne sposoby pracy, takie jak Agile, DevOps i Lean.

ITIL 4 ma potencjał, aby w pełni zoptymalizować usługi biznesowe Twojej firmy. Dzięki cyklowi życia obejmującemu wszystko, od rozwoju i wprowadzenia na rynek po ciągłe doskonalenie i zarządzanie incydentami, model ITIL wzmocni reputację Twojej organizacji i zwiększy zyski poprzez dostarczanie usług wyższej jakości, minimalizację przestojów i zwiększenie satysfakcji klientów.

Dołącz do najlepszych! IBM, NASA, Shell, HP, Vodafone, British Airways, Disney, Spotify i wiele innych wiodących organizacji IT korzysta z ITIL 4.

Kluczowe fakty:

  • 30+ lat na rynku
  • 3 miliony certyfikowanych specjalistów
  • 82% firm z listy Fortune 500 korzysta z ITIL

ITIL otwiera wiele drzwi i od lat napędza kariery wielu profesjonalistów IT.

 

Czego się nauczysz

  • Dowiesz się jak działa model zarządzania usługami według ITIL 4, czym jest usługa, jakie relacje łączą dostawcę z konsumentami i jak powstaje wartość
  • Zrozumiesz dlaczego rozwój kompetencji zarządzania usługami to dzisiaj konieczność
  • Poznasz 7 podstawowych zasad ITIL
  • Zobaczysz zarządzanie usługami we wszystkich 4 wymiarach
  • Zrozumiesz, że zarządzanie usługami działa jak jeden spójny system
  • Poznasz wszystkie najlepsze praktyki zarządzania usługami, a kluczowe z nich poznasz ze szczegółami
  • Przygotujemy Cię do egzaminu ITIL 4 Foundation

 

Do kogo skierowane jest szkolenie

  • Osoby rozpoczynający swoją podróż z Informatyką i zarządzaniem usługami
  • Specjaliści IT, którzy chcą dobrze zrozumieć inne obszary działania IT 
  • Menedżerowie zarządzający usługami IT i osoby aspirujące do tej roli
  • Osoby z biznesu, ściśle współpracujące z IT przy tworzeniu i dostarczaniu usług opartych o technologie digital i IT

 

Wymagania wstępne

Brak

Scope

DZIEŃ 1

  • Wprowadzenie do zarządzania usługami IT
  • Podróż z ITIL 4 od Foundation do ITIL Master
  • Case study
  • Kluczowe koncepcje zarządzania usługami – Poznaj podstawowe koncepcje zarządzania usługami. Co definiuje usługę? Jakie są jej składniki? Jaka jest jej wartość dla interesariuszy?
    • Wartość
    • Role w modelu usługowym
    • Oferta usług
    • Tworzenie wartości za pomocą usług
  • Kluczowe koncepcje ITIL 4
    • Cztery wymiary zarządzania usługami (Four dimensions of service management) – Poznaj 4 wymiary skutecznego zarządzania usługami: organizacja i ludzie, informacje i technologie, partnerzy i dostawcy oraz strumienie wartości i procesy
    • System wartości usług ITIL (ITIL service value system) – Odkryj system, który pomoże Ci kompleksowo tworzyć, dostarczać i zarządzać usługami IT
    • Łańcuch wartości usług (Service value chain) – Dowiedz się, w jaki sposób mapowanie łańcucha wartości usług pomaga organizacjom tworzyć wartość poprzez optymalizację ich działań i zasobów
  • Podstawowe zasady (Guiding principles) – Wykorzystaj 7 podstawowych zasad by przyjąć praktyki ITIL i dostosować je do swoich potrzeb
    • Wprowadzenie do podstawowych zasad
    • Stosowanie podstawowych zasad
  • Próbny egzamin ITIL 4 Foundation

 

DZIEŃ 2

  • Praktyki zarządzania ITIL – Zastosuj w swojej praktyce najlepsze, sprawdzone w boju, praktyki zebrane w bibliotece ITIL 4
  • Przeznaczenie praktyk ITIL
  • Ogólne praktyki zarządzania
  • Praktyki zarządzania usługami
  • Praktyki zarządzania technologią
  • Przegląd kluczowych praktyk 
    • Zarządzanie poziomem świadczenia usług (Service level management)
    • Service desk
    • Zarządzanie incydentami (Incident management)
    • Zarządzanie problemami (Problem management)
    • Zarządzanie wnioskami o usługi (Service request management)
    • Ciągłe doskonalenie (Continual improvement)
    • Umożliwianie zmian (Change enablement)
    • Zarządzanie wydaniami (Release management)
    • Zarządzanie wdrażaniem (Deployment management)
    • Zarządzanie konfiguracją usług (Service configuration management)
    • Zarządzanie zasobami IT (IT asset management)
    • Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami (Monitoring and event management)
    • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (Information security management)
    • Zarządzanie dostawcami (Supplier management)
    • Zarządzanie relacjami (Relationship management)
  • Przygotowanie do egzaminu
  • Próbny egzamin ITIL 4 Foundation
  • Podsumowanie szkolenia

 

Podczas szkolenia uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne ułatwiające zrozumienie omawianych zagadnień.

Additional info

W cenie pakietu otrzymujesz

  • Whitepaper ITIL 4 Foundation
  • Udział w 2-dniowym szkoleniu ITIL 4 Foundation prowadzonym na żywo przez trenera eksperta
  • Oficjalny podręcznik dla uczestnika w wersji elektronicznej (Learner Workbook)
  • Skrócony przewodnik dla uczestnika w wersji elektronicznej (Quick Reference Guide)
  • Sylabus z wymaganiami egzaminacyjnymi
  • 2 próbne oficjalne zestawy pytań egzaminacyjnych wraz z odpowiedziami i wyjaśnieniami
  • Glosariusz ITIL

 

Obowiązkowy pakiet egzaminacyjny zawiera

  • Oficjalny eBook ITIL 4 Foundation
  • Voucher na egzamin online ITIL 4 Foundation z usługą On-line Proctor

 

Dodatkowe opcjonalne usługi

  • Papierowy certyfikat PeopleCert potwierdzający zdanie egzaminu
  • Ubezpieczenie egzaminu Take2
  • Dodatkowy oficjalny próbny egzamin (wersja A i B)
  • Roczna subskrypcja PeopleCert Plus (w cenie ubezpieczenie Take2 oraz dodatkowe próbne egzaminy)
  • 60-dniowa subskrypcja eLearning ITIL® 4 Foundation do szybkiej powtórki przed egzaminem

 

Uczestnik może samodzielnie wybrać język egzaminu, oficjalnego eBooka oraz podręcznika do szkolenia. Poza językiem angielskim i polskim, dostępny jest też m.in. chiński, francuski, hiszpański, japoński, niemiecki, portugalski (brazylijski) oraz włoski.

Materiały elektroniczne są dostępne na portalu PeopleCert po zalogowaniu i podaniu nr vouchera.

Voucher na egzamin można zrealizować podchodząc do egzaminu w Polsce lub w innym kraju Regionu 3 PeopleCert. Jeżeli voucher na egzamin zostanie zrealizowany poza Regionem 3 PeopleCert, Asseco Academy ma prawo wystawić klientowi fakturę na różnicę w cenie między regionem zakupu vouchera, a regionem wykorzystania. Jest to zgodne z polityką realizacji voucherów PeopleCert.

 

Organizacja szkolenia

  • Rodzaj szkolenia: otwarte lub dla grup zamkniętych
  • Forma realizacji: stacjonarnie; więcej informacji: Formy Szkoleń Asseco Academy
  • Język szkolenia: polski
  • Język materiałów: polski
  • Wielkość grupy: do 14 uczestników

 

Organizacja szkolenia w formie stacjonarnej

  • Szkolenie realizowane w godz. 09:00-17:00
  • W trakcie dnia szkoleniowego przewidujemy 60-minutową na lunch oraz 10-minutowe przerwy po każdej godzinie szkolenia. Szczegółowy ustala trener z grupą.
  • Komplet akredytowanych materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.

 

Akredytacja dla Asseco Data Systems S.A. (Asseco Academy) przyznana przez PeopleCert International Limited.

ITIL® jest zarejestrowanym znakiem handlowym należącym do PeopleCert International Limited i używanym za jego zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Swirl logo™ jest znakiem handlowym należącym do PeopleCert International Limited i używanym za jego zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.

ITIL Accredited Training Organization logo® jest znakiem handlowym należącym do PeopleCert International Limited i używanym za jego zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Guarantees

  • Gwarancja terminu szkolenia

    Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną

    Warunki programu

    1. Planowane terminy kursów objętych programem mogą zostać zmienione wyłącznie w przypadku wystąpienia problemów natury organizacyjnej lub technicznej niezależnych od Asseco Data Systems powodujących, że przeprowadzenie kursu nie jest możliwe, a których nie można było przewidzieć. Wówczas Klient zostanie pisemnie poinformowany o okolicznościach oraz otrzyma propozycję kolejnego możliwego terminu.
    2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt. 1 oraz zmiany terminu kursu objętego programem, Klient zostanie poinformowany o ww. okolicznościach, nowych terminach kursu oraz w ramach rekompensaty otrzyma dodatkowy rabat w wysokości 10% bez względu na wysokość wcześniej uzyskanych rabatów.
  • Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

    Warunki programu

    1. Warunkiem skorzystania z programu jest zgłoszenie na wybrane szkolenie minimum 7 uczestników o zbieżnych potrzebach rozwojowych i oczekiwaniach wobec zakresu szkolenia.
  • Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

    Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.

    Warunki programu

    1. Warunkiem skorzystania z programu jest zgłoszenie na wybrane szkolenie minimum 7 uczestników.
    2. Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie Sali szkoleniowej lub konferencyjnej niezbędnej do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu.

Exam

  • Ubezpieczenie Take2 Foundation Exam Re-sit (tylko dla voucherów ważnych 12 m-cy)

    Ubezpieczenie egzaminu Take2 pozwoli Ci zmniejszyć stres w dniu egzaminu, bo jeśli wynik nie będzie zgodny z oczekiwaniami, otrzymasz bezpłatną powtórkę.

    Take2 kosztuje zaledwie ułamek opłaty egzaminacyjnej i pomaga uniknąć ponownego zakupu egzaminu w pełnej cenie.

    Egzamin poprawkowy możesz zaplanować w dogodnym dla Ciebie terminie; masz na to kolejne 6 miesięcy.

    Bezpłatna poprawka jest związana z zakupionym egzaminem; nie można jej przenieść ani zwrócić, jeśli nie zostanie wykorzystana.

    Więcej informacji: https://www.peoplecert.org/Take2

  • Papierowy certyfikat PeopleCert

    Papierowy certyfikat PeopleCert z hologramem potwierdzający zdanie egzaminu – zakup opcjonalny.

    Bez dodatkowych opłat otrzymasz e-certyfikat wystawiany w ciągu 2 dni od daty egzaminu.

  • Dodatkowy próbny egzamin – wersja A

    PeopleCert Official Mock Exam – dodatkowy próbny egzamin wersja A. To pełny egzamin, z mierzonym czasem, oceniany, zorganizowany tak, aby dać Ci doświadczenie prawdziwego egzaminu i pomóc zapoznać się z interfejsem aplikacji egzaminacyjnej.

    Dostępne są 2 różne oficjalne egzaminy próbne – wersja A lub B. Możesz wybrać język egzaminu – polski, angielski lub inny.

    Kluczowe korzyści z przystąpienia do egzaminu próbnego PeopleCert:

    • Praktyka przed egzaminem końcowym;
    • Skoncentrowanie wysiłków na potrzebnych obszarach;
    • Zapoznanie się ze środowiskiem egzaminacyjnym;
    • Walka z lękiem przed egzaminem;
    • Poprawa umiejętności zarządzania czasem;
    • Budowanie wytrzymałości psychicznej.

    Przed rozpoczęciem próbnego egzaminu otrzymasz instrukcje i wszystkie potrzebne informacje, które musisz znać podczas symulowanego egzaminu. Po zakończeniu próbnego egzaminu otrzymasz raport z testu z pełnymi wynikami, wskazujący obszary wymagające poprawy na podstawie udzielonych odpowiedzi.

  • Dodatkowy próbny egzamin – wersja B

    PeopleCert Official Mock Exam – dodatkowy próbny egzamin wersja B. To pełny egzamin, z mierzonym czasem, oceniany, zorganizowany tak, aby dać Ci doświadczenie prawdziwego egzaminu i pomóc zapoznać się z interfejsem aplikacji egzaminacyjnej.

    Dostępne są 2 różne oficjalne egzaminy próbne – wersja A lub B. Możesz wybrać język egzaminu – polski, angielski lub inny.

    Kluczowe korzyści z przystąpienia do egzaminu próbnego PeopleCert:

    • Praktyka przed egzaminem końcowym;
    • Skoncentrowanie wysiłków na potrzebnych obszarach;
    • Zapoznanie się ze środowiskiem egzaminacyjnym;
    • Walka z lękiem przed egzaminem;
    • Poprawa umiejętności zarządzania czasem;
    • Budowanie wytrzymałości psychicznej.

    Przed rozpoczęciem próbnego egzaminu otrzymasz instrukcje i wszystkie potrzebne informacje, które musisz znać podczas symulowanego egzaminu. Po zakończeniu próbnego egzaminu otrzymasz raport z testu z pełnymi wynikami, wskazujący obszary wymagające poprawy na podstawie udzielonych odpowiedzi.

  • Pakiet promocyjny: ITIL® 4 Foundation (Learner Kit, eBook, Voucher) ważny 27.11.26- bez możliwości dokupienia Take2

    PROMOCJA! Voucher na egzamin ważny do 27 grudnia 2026 r. Liczba voucherów ograniczona. Promocja ważna do wyczerpania voucherów promocyjnych.

    Do vouchera promocyjnego nie można dokupić usługi ubezpieczenia Take2 Foundation Exam Re-sit.

    Informacje o egzaminie:

    • Rodzaj egzaminu: test wielokrotnego wyboru (1 prawidłowa odpowiedź z 4);
    • Język egzaminu: angielski lub polski (do wyboru);
    • Liczba pytań: 40;
    • Czas trwania: 60 minut (75 minut dla osób zdających w innym języku niż ojczysty);
    • Próg zdawalności: 65% poprawnych odpowiedzi (26/40);
    • Wersja egzaminu: online;
    • Termin egzaminu uczestnik ustala bezpośrednio w systemie PeopleCert;
    • Warunki przystąpienia: ukończenie szkolenia ITIL 4 Foundation;
    • Egzamin jest nadzorowany przez PeopleCert; wymagane potwierdzenie tożsamości dokumentem ze zdjęciem oraz włączona kamera i mikrofon w trakcie egzaminu;
    • Podczas egzaminu w pomieszczeniu nie mogą przebywać osoby trzecie;
    • Jest możliwość korzystania ze słownika angielskiego;
    • Brak możliwości korzystania z innych pomocy naukowych.

    Voucher na egzamin można zrealizować podchodząc do egzaminu w Polsce lub w innym kraju Regionu 3 PeopleCert*. Jeżeli voucher na egzamin zostanie zrealizowany poza Regionem 3 PeopleCert*, Asseco Academy ma prawo wystawić klientowi fakturę na różnicę w cenie między regionem zakupu vouchera, a regionem wykorzystania. Jest to zgodne z polityką realizacji voucherów PeopleCert.

    *Lista regionów PeopleCert

  • Pakiet egzaminacyjny: ITIL® 4 Foundation (Learner Kit, eBook, Voucher)

    Voucher na egzamin ważny 12 m-cy od daty zamówienia, w regularnej cenie.

    Informacje o egzaminie:

    • Rodzaj egzaminu: test wielokrotnego wyboru (1 prawidłowa odpowiedź z 4);
    • Język egzaminu: angielski lub polski (do wyboru);
    • Liczba pytań: 40;
    • Czas trwania: 60 minut (75 minut dla osób zdających w innym języku niż ojczysty);
    • Próg zdawalności: 65% poprawnych odpowiedzi (26/40);
    • Wersja egzaminu: online;
    • Termin egzaminu uczestnik ustala bezpośrednio w systemie PeopleCert;
    • Warunki przystąpienia: ukończenie szkolenia ITIL® 4 Foundation;
    • Egzamin jest nadzorowany przez PeopleCert; wymagane potwierdzenie tożsamości dokumentem ze zdjęciem oraz włączona kamera i mikrofon w trakcie egzaminu;
    • Podczas egzaminu w pomieszczeniu nie mogą przebywać osoby trzecie;
    • Jest możliwość korzystania ze słownika angielskiego;
    • Brak możliwości korzystania z innych pomocy naukowych.

    Voucher na egzamin można zrealizować podchodząc do egzaminu w Polsce lub w innym kraju Regionu 3 PeopleCert*. Jeżeli voucher na egzamin zostanie zrealizowany poza Regionem 3 PeopleCert*, Asseco Academy ma prawo wystawić klientowi fakturę na różnicę w cenie między regionem zakupu vouchera, a regionem wykorzystania. Jest to zgodne z polityką realizacji voucherów PeopleCert.

    *Lista regionów PeopleCert

Training schedule

Remote

… if you value the opportunity to learn with a trainer and other participants, from anywhere without having to commute.

Stationary

… if you want to learn while sitting in the same room with the trainer and other participants.

Online

… if you want to learn from materials available via the interenet anywhere at any time

Filters:

Training: ITIL4_FOUND

ITIL® 4 FOUNDATION

Date
Form
Language
Additional info
Price

Currently, there is no trainings in the selected form.

Filters:

Training: ITIL4_FOUND

ITIL® 4 FOUNDATION

Date
Location
Language
Additional info
Price

Currently, there is no trainings in the selected form.

Filters:

Training: ITIL4_FOUND

ITIL® 4 FOUNDATION

Dostęp do szkolenia
Form
Language
Additional info
Price

Currently, there is no trainings in the selected form.

Szukasz szkolenia w innym terminie?

Co nowego?

  • Newest
  • Uncategorized

Chcesz z nami porozmawiać?

Zadzwoń do nas: tel. 801 30 30 30