Zarządzanie projektami i programami / Agile, Scrum

AW_03 Warsztat Zwinne Zarządzanie Wymaganiami

Czas trwania:

2 dni / 12 godzin

Typ szkolenia:

TRADITIONAL Tradycyjne
Cena netto: 1 950,00 zł
AWirtualnaKlasa Asseco | Wirtualna klasa
Cena netto: 1 950,00 zł

Gwarancje:

Gwarancja 100% satysfakcji Gwarancja 100% satysfakcji
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
Informacje o szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z szeroko rozumianą tematyką wymagań w projektach prowadzonych metodykami zwinnymi.

Podczas warsztatów omówimy i przećwiczymy najczęściej wykorzystywaną notację opisu wymagań, czyli User Story.

Duży nacisk kładziemy na praktyczny aspekt zarządzania wymaganiami, dlatego w ramach wielu ćwiczeń współpracujemy z uczestnikami pomagając im w rozwijaniu swoich umiejętności.

W ramach warsztatów uczestnicy poznają szereg technik pozwalających na skuteczne ujarzmienie wymagań - Backlog, Epic, User Stories, Impact Mapping, Story Mapping, Release Planning, metody szacowania Planning Poker i Relative Mass Valuation czy metody priorytetyzacji MoSCoW, Hundred Dollar Method, Cost of Delay, WSJF.

Warsztat porusza cały cykl życia wymagań - od ich formułowania na poziomie zapytań czy wizji zarządu, przez uszczegóławianie ich w postaci User Stories aż po dekompozycję na elementy możliwe do zaplanowania i zarządzanie zmianami. Przećwiczymy także szereg narzędzi pozwalających na zarządzanie nimi w rzeczywistości projektowej - w szczególności na projektach zwinnych oraz tych realizowanych podejściem iteracyjnym.

Zapoznamy uczestników niezbędnymi sposobami dzielenia historyjek użytkownika oraz metodami zarządzania backlogiem w oparciu o iteracje i wydania. Pokażemy w jaki sposób można planować długoterminowo i priorytetyzować wymagania. Przekażemy także wiedzę o szacowaniu wymagań i przećwiczymy te aspekty w praktyce.

Sprawimy, że wszyscy będą mówili o wymaganiach we wspólny sposób, który zapewni maksymalizację wartości biznesowej dla klienta. Bo przecież nie chodzi tylko o to, żeby zrealizować minimum, które zostało zamówione, tylko to, co faktycznie zadowoli naszego odbiorcę.

Warsztat realizowany jest:
  • W formie Tradycyjnej - trwa 2 dni, czyli łącznie 16 godzin lekcyjnych,
  • W formie Wirtualnej Klasy - trwa łącznie 12 godzin lekcyjnych i może być realizowany w następujących układach:
  • 3 dni w sesjach po 4 godziny lekcyjne - realizowane od 09:00 lub od 13:30,
  • 2 dni w sesjach po 6 godzin lekcyjnych (warsztat weekendowy).
Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest dla wszystkich osób pracujących z wymaganiami. Korzyści odniosą zarówno analitycy biznesowi, systemowi, jak i Product Ownerzy. Techniki zaprezentowane na szkoleniu są możliwe do zastosowania także w projektach prowadzonych metodykami klasycznymi.
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych
Czego się nauczysz
  • Umiejętność zapisu wymagań w jasny i zrozumiały sposób
  • Techniki zarządzania wymaganiami, maksymalizujące wartość dostarczoną dla klienta
  • Umiejętności budowy wizji produktu ("Big Picture") oraz identyfikacji kluczowych interesariuszy
  • Poznanie sposobu zapisu wymagań w postaci User Story oraz organizacji ich w Backlogu
  • Metody priorytetyzacji Backlogu
  • Techniki dzielenia User Stories
  • Impact Mapping i Story Mapping
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
  • Po co nam podejście zwinne?
  • Agile Mindset, a wartość dla klienta
  • MVP - Minimum Viable Product, czyli minimalny produkt powodujący zadowolenie klienta
  • Iteracyjne podejście do pracy
  • Cykl życia wymagań w metodykach zwinnych
  • Incepcja - zbieranie wymagań wysokopoziomowych
  • Priorytetyzowanie wymagań wśród wielu interesariuszy
  • Metody priorytetyzacji (MoSCoW, Hundred Dollar Method, Cost of Delay, WSJF)
  • Wizja, roadmapa, śledzenie postępów prac
  • Impact Mapping - technika odkrywania wymagań
  • Projekt zwinny, a terminy wdrożeń
  • Tworzenie i zarządzanie backlogiem
  • Story Mapping, czyli budowanie backlogu
  • User Stories czyli wymagania, a nie zadania
  • Techniki dzielenia User Stories
  • Szacowanie wymagań w Story Points
  • Techniki szacowania – Planning Poker, Relative Mass Valuation
  • Zależności pomiędzy wymaganiami
Informacje dodatkowe
Informacje o szkoleniu
  • Organizacja szkolenia: otwarte lub dla grup zamkniętych
  • Język szkolenia: polski
  • Język materiałów: polski
  • Wielkość grupy: od 8 do 12 osób
  • W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe
  • Akredytacja: warsztat autorski Asseco Data Systems S.A.
Gwarancja terminu szkolenia

Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.


Gwarancja 100% satysfakcji
Dzięki najwyższej jakości szkoleń oferowanych przez Asseco Academy, zapewniamy naszym klientom Gwarancję 100% satysfakcji z udziału w szkoleniach. Oznacza to, że każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od Asseco Academy prawo jego bezpłatnego powtórzenia w sytuacji, w której odczuwa taką potrzebę.
Wystarczy zgłosić chęć powtórzenia szkolenia oraz wybrać termin i miejsce szkolenia, spośród terminów i miejsc dostępnych w harmonogramie szkoleń Asseco Data Systems.

Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.


Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.


Terminy szkoleń

Wirtualna klasa
Od 21-11 do 22-11-2020
Od 23-11 do 25-11-2020
Od 16-12 do 18-12-2020