Rozwój technologii informatycznych sprawia, że coraz więcej danych jest przetwarzanych i przechowywanych w sieci, a wraz z tym wzrasta liczba incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych. Te incydenty mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla firm, takich jak utrata reputacji, straty finansowe, a nawet problemy ze zgodnością z przepisami prawnymi. Z tego powodu audyt bezpieczeństwa IT stał się nieodzownym elementem zarządzania informacją w firmach. Przeprowadzenie audytu pozwala na identyfikację potencjalnych zagrożeń […]
ITIL® od ponad 30 lat kształtuje branżę ITSM poprzez wytyczne, szkolenia i programy certyfikacji. ITIL®4 to najnowsza wersja najlepszych praktyk zarządzania usługami IT przedstawiona w szerszym kontekście doświadczeń klientów, strumieni wartości i cyfrowej transformacji, jak również poprzez przyjęcie nowych sposobów pracy, takich jak Lean, Agile i DevOps. ITIL®4 dostarcza wytyczne organizacjom potrzebującym sprostać nowym wyzwaniom w zarządzaniu usługami i wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii. Został zaprojektowany tak, by zapewnić w pełni elastyczny, skoordynowany i spójny system do zapewnienia ładu w IT i skutecznego zarządzania usługami wspieranymi przez IT.
W dzisiejszym cyfrowym świecie, zwinność jest kluczowa dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i efektywnego działania w ciągle zmieniającej się rzeczywistości. Duże organizacje muszą stawić czoła wyzwaniu osiągnięcia zwinności biznesowej na dużą skalę, a Agile już jest dobrze znany na poziomie pojedynczych zespołów. Aby zdobyć umiejętność działania zwinnego w większych organizacjach, odpowiedzią na to wyzwanie jest SAFe® - Scaled Agile Framework.
70% profesjonalistów IT, którzy wzięli udział w szkoleniach przygotowujących do certyfikacji wskazało, że dzięki temu zwiększyła się ich efektywność w pracy. Pracownicy IT, którzy uczestniczyli w szkoleniach są o 30% bardziej zadowoleni z pracy od tych, którzy się nie szkolili. To tylko kilka dobrych powodów, żeby uzyskać jedną z najbardziej popularnych na rynku certyfikację Microsoft.
Podejście Agile jest obecne na rynku od wielu lat i umożliwia dostosowywanie się do szybko zachodzących zmian. Agile Project Management (AgilePM®) opracowano z uwzględnieniem równoczesnego stosowania jej z innymi rozwiązaniami ładu zarządzania projektem, np. metodyką PRINCE2®. Podejście DSDM jest jedyną metodą Agile, która łączy w sobie "zwinną" filozofię zarządzania i realizacji prac projektowych z procesami, istniejącym zawsze ładem (governance) i ograniczeniami każdej organizacji biznesowej
PRINCE2® to uniwersalna, ustrukturyzowana metoda zarządzania projektami, niezależna od konkretnej dziedziny czy zakresu projektu. Pozwala na sprawne planowanie, monitorowanie i zarządzanie wszystkimi pracami w projektach. Ze względu na swoją elastyczność stał się jednym z najczęściej używanych na świecie.
DevOps to szybkie dostarczanie wysokiej jakości cyfrowych rozwiązań, spełnianie oczekiwań klientów i wyprzedzanie konkurencji. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek organizacje potrzebują specjalistów DevOps z potwierdzonymi umiejętnościami i wiedzą, aby wspierać cyfrową transformację. #1 DevOps Engineer to aktualnie jeden z najbardziej pożądanych zawodów technicznych według badań prowadzonych przez LinkedIn.
Zwinne zarządzanie zmianą jest coraz częściej wdrażane przez firmy, które widzą potrzebę szybkiego reagowania na pojawiające się możliwości. Wpływ wprowadzanych zmian wykracza poza osoby odpowiedzialne za zarządzanie nimi. Zespoły i poszczególni pracownicy z całej organizacji – zarówno ci aktywnie zaangażowani w projekty zmian, jak i ci pozostający jedynie pod ich wpływem – muszą rozumieć nowe środowisko biznesowe oraz na czym polega ich wkład w sukces organizacji.
Żyjemy w czasach ekscytujących zmian, pełnych możliwości, które na World Economic Forum oficjalnie nazwano „czwartą rewolucją przemysłową”. Czwarta rewolucja przemysłowa charakteryzuje się transformacją cyfrową otaczającego nas świata oraz fuzją działań ludzi, technologii cyfrowych i zasobów fizycznych. Powstało kompleksowe środowisko biznesowe o rosnącej złożoności i dynamice, w którym dotychczasowe metody rozwiązywania problemów i walki z wyzwaniami nie sprawdzają się. Środowisko to wymaga od organizacji większej zwinności, lepszych możliwości adaptacyjnych oraz gotowości do przyjęcia nowych sposobów pracy.
Zarządzanie wiedzą to dostarczanie właściwych informacji właściwym ludziom, by dokonywali mądrych wyborów. Tylko bądź tu mądry, jak to zrobić…
Agile to filozofia i sposób myślenia wyrażający się w zwinnym sposobie myślenia. Tak szybko zmieniający się świat wymaga, aby organizacja była Agile. My również chcemy być Agile, chcemy się rozwijać i dostarczać produkty w zwinny sposób . Zwinność jest wszechobecna. organizacje były Agile?
PMBOK® Guide w nowym wydaniu!
#Chmura totalnie zmienia sposób, w jaki organizacja myśli o zarządzaniu technologią. W dzisiejszym świecie każda organizacja musi rozumieć, w jaki sposób ponoszone są koszty oraz zdecydować, kto i pod jakimi warunkami może uruchamiać usługi w chmurze i - tym samym - generować koszty.
Wiele karier w branży IT zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT, zdefiniowanej w modelu ITIL. Reputacja wielu organizacji opiera się na procesach z modelu ITIL. Udane transformacje biznesowe, które skupiają się na dostarczaniu wartości, są oparte o pryncypia ITIL. Przyszłość jest zbudowana na ITIL-u. Taką obietnicę składa AXELOS – właściciel modelu ITIL – i wszystko wskazuje na to, że jest to obietnica, która ma szansę się spełnić.
Któż nie ma problemów? Usługi też je mają. Mają błędy, wady i inne niedoskonałości, które mogą powodować przerwy w świadczeniu usług lub obniżać ich jakość. Zarządzanie incydentami walczy z objawami. Zarządzanie problemami diagnozuje przyczyny incydentów, by leczyć systemowo.
Usługa dla klienta ma być użyteczna, ma działać, być wydajna, bezpieczna i gwarantować ciągłość działania biznesu. A co gdy nie działa tak jak powinna? Satysfakcja klientów i użytkowników, wiarygodność usługodawcy i wartość, jaką organizacja tworzy zależą w dużej mierze od umiejętności szybkiego przywrócenia normalnego działania usługi po awarii. Kto gasi pożar, gdy usługa nie działa? Do akcji wkracza zarządzanie incydentami, jedna z kluczowych praktyk zarządzania usługami.
Zarządzanie poziomem świadczenia usług to 1 z 34 praktyk zarządzania usługami IT zdefiniowanych w bibliotece ITIL 4, ale zdecydowania praktyka kluczowa. Nie bez powodu pierwsza z publikacji ITIL 1 (choć wtedy pewnie nikt jeszcze nie wiedział, że będą kolejne wersje) miała tytuł „Service Level Management”. To tutaj bije serce modelu zarządzania usługami.
Zapisz się do newslettera
Bądź zawsze na bieżąco i otrzymujod nas tygodniową dawkę wiedzy!
Informujemy, iż Państwa dane osobowe są przetwarzane przez administratora, którym jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdańsku, ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk. Przetwarzamy Państwa dane w celu: przygotowanie odpowiedzi na złożone zapytanie oraz przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W związku z przetwarzaniem Państwa danych, posiadacie prawa do : dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania i prawo do cofnięcia zgody. Z pełną treścią informacji dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym o przysługujących prawach i ich zakresie możecie się Państwo zapoznać pod adresem: https://www.assecods.pl/wp-content/uploads/Klauzula-informacyjna-formularz-kontaktowy.pdf
wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna).