Menu
Zamknij menu
Zaloguj się
Asseco Academy » Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Whitepaper | Metodyka zarządzania projektami PRINCE2®
26.09.2022
Broszura

Whitepaper | Metodyka zarządzania projektami PRINCE2®

PRINCE2® jest uniwersalną, strukturalną metodyką zarządzania projektami niezależną od konkretnej dziedziny czy zakresu realizowanego projektu. Pozwala ona na skuteczne planowanie, monitorowanie i sterowanie wszystkimi pracami, które są wykonywane w projektach. Ze względu na swoją elastyczność stała się ona jedną z chętniej stosowanych na całym świecie.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Whitepaper | Metodyka zwinnego zarządzania projektami AgilePM®
07.10.2022
Broszura

Whitepaper | Metodyka zwinnego zarządzania projektami AgilePM®

Podejście Agile jest obecne na rynku od wielu lat i umożliwia dostosowywanie się do szybko zachodzących zmian. Agile Project Management (AgilePM®) opracowano z uwzględnieniem równoczesnego stosowania jej z innymi rozwiązaniami ładu zarządzania projektem, np. metodyką PRINCE2®. Podejście DSDM jest jedyną metodą Agile, która łączy w sobie "zwinną" filozofię zarządzania i realizacji prac projektowych z procesami, istniejącym zawsze ładem (governance) i ograniczeniami każdej organizacji biznesowej

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Whitepaper |  ITIL®4 Foundation
30.09.2022
Broszura

Whitepaper | ITIL®4 Foundation

ITIL® od ponad 30 lat kształtuje branżę ITSM poprzez wytyczne, szkolenia i programy certyfikacji. ITIL®4 to najnowsza wersja najlepszych praktyk zarządzania usługami IT przedstawiona w szerszym kontekście doświadczeń klientów, strumieni wartości i cyfrowej transformacji, jak również poprzez przyjęcie nowych sposobów pracy, takich jak Lean, Agile i DevOps. ITIL®4 dostarcza wytyczne organizacjom potrzebującym sprostać nowym wyzwaniom w zarządzaniu usługami i wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii. Został zaprojektowany tak, by zapewnić w pełni elastyczny, skoordynowany i spójny system do zapewnienia ładu w IT i skutecznego zarządzania usługami wspieranymi przez IT.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Blueprint | Kompetencje DevOps wg DevOps Institute
05.10.2022
Broszura

Blueprint | Kompetencje DevOps wg DevOps Institute

DevOps to szybkie dostarczanie wysokiej jakości cyfrowych rozwiązań, spełnianie oczekiwań klientów i wyprzedzanie konkurencji. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek organizacje potrzebują specjalistów DevOps z potwierdzonymi umiejętnościami i wiedzą, aby wspierać cyfrową transformację. #1 DevOps Engineer to aktualnie jeden z najbardziej pożądanych zawodów technicznych według badań prowadzonych przez LinkedIn.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Skąd bierze się potrzeba zwinnego zarządzania zmianą?
01.10.2022
Artykuł

Skąd bierze się potrzeba zwinnego zarządzania zmianą?

Zwinne zarządzanie zmianą jest coraz częściej wdrażane przez firmy, które widzą potrzebę szybkiego reagowania na pojawiające się możliwości. Wpływ wprowadzanych zmian wykracza poza osoby odpowiedzialne za zarządzanie nimi. Zespoły i poszczególni pracownicy z całej organizacji – zarówno ci aktywnie zaangażowani w projekty zmian, jak i ci pozostający jedynie pod ich wpływem – muszą rozumieć nowe środowisko biznesowe oraz na czym polega ich wkład w sukces organizacji.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Profesjonalne zarządzanie IT
07.10.2022
Artykuł

Profesjonalne zarządzanie IT

Żyjemy w czasach ekscytujących zmian, pełnych możliwości, które na World Economic Forum oficjalnie nazwano „czwartą rewolucją przemysłową”. Czwarta rewolucja przemysłowa charakteryzuje się transformacją cyfrową otaczającego nas świata oraz fuzją działań ludzi, technologii cyfrowych i zasobów fizycznych. Powstało kompleksowe środowisko biznesowe o rosnącej złożoności i dynamice, w którym dotychczasowe metody rozwiązywania problemów i walki z wyzwaniami nie sprawdzają się. Środowisko to wymaga od organizacji większej zwinności, lepszych możliwości adaptacyjnych oraz gotowości do przyjęcia nowych sposobów pracy.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Knowledge Management
23.09.2022
Artykuł

ITIL®4 | Knowledge Management

Zarządzanie wiedzą to dostarczanie właściwych informacji właściwym ludziom, by dokonywali mądrych wyborów. Tylko bądź tu mądry, jak to zrobić…

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Czy ktoś dziś jeszcze nie pracuje w Agile?
06.04.2021
Artykuł

Czy ktoś dziś jeszcze nie pracuje w Agile?

Agile to filozofia i sposób myślenia wyrażający się w zwinnym sposobie myślenia. Tak szybko zmieniający się świat wymaga, aby organizacja była Agile. My również chcemy być Agile, chcemy się rozwijać i dostarczać produkty w zwinny sposób . Zwinność jest wszechobecna. organizacje były Agile?

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Jak przejść do chmury bez bujania w obłokach?
20.09.2022
Artykuł

Jak przejść do chmury bez bujania w obłokach?

#Chmura totalnie zmienia sposób, w jaki organizacja myśli o zarządzaniu technologią. W dzisiejszym świecie każda organizacja musi rozumieć, w jaki sposób ponoszone są koszty oraz zdecydować, kto i pod jakimi warunkami może uruchamiać usługi w chmurze i - tym samym - generować koszty.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Przyszłość jest zbudowana na ITIL®
29.09.2022
Artykuł

Przyszłość jest zbudowana na ITIL®

Wiele karier w branży IT zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT, zdefiniowanej w modelu ITIL. Reputacja wielu organizacji opiera się na procesach z modelu ITIL. Udane transformacje biznesowe, które skupiają się na dostarczaniu wartości, są oparte o pryncypia ITIL. Przyszłość jest zbudowana na ITIL-u. Taką obietnicę składa AXELOS – właściciel modelu ITIL – i wszystko wskazuje na to, że jest to obietnica, która ma szansę się spełnić.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Problem Management
23.09.2022
Artykuł

ITIL®4 | Problem Management

Któż nie ma problemów? Usługi też je mają. Mają błędy, wady i inne niedoskonałości, które mogą powodować przerwy w świadczeniu usług lub obniżać ich jakość. Zarządzanie incydentami walczy z objawami. Zarządzanie problemami diagnozuje przyczyny incydentów, by leczyć systemowo.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Incident Management
23.09.2022
Artykuł

ITIL®4 | Incident Management

Usługa dla klienta ma być użyteczna, ma działać, być wydajna, bezpieczna i gwarantować ciągłość działania biznesu. A co gdy nie działa tak jak powinna? Satysfakcja klientów i użytkowników, wiarygodność usługodawcy i wartość, jaką organizacja tworzy zależą w dużej mierze od umiejętności szybkiego przywrócenia normalnego działania usługi po awarii. Kto gasi pożar, gdy usługa nie działa? Do akcji wkracza zarządzanie incydentami, jedna z kluczowych praktyk zarządzania usługami.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Service Level Management
29.09.2022
Artykuł

ITIL®4 | Service Level Management

Zarządzanie poziomem świadczenia usług to 1 z 34 praktyk zarządzania usługami IT zdefiniowanych w bibliotece ITIL 4, ale zdecydowania praktyka kluczowa. Nie bez powodu pierwsza z publikacji ITIL 1 (choć wtedy pewnie nikt jeszcze nie wiedział, że będą kolejne wersje) miała tytuł „Service Level Management”. To tutaj bije serce modelu zarządzania usługami.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Czym zajmuje się Asseco?
Jakie są nasze mocne strony?
Poznaj jakość Asseco