Szkolenia IT / Oracle / Operating Systems

D72896GC60 Oracle Solaris 11 System Administration Ed 6

Czas trwania:

5 dni / 40 godzin

Typ szkolenia:

TRADITIONAL Tradycyjne
Cena netto: 7 450,00 zł
OracleTraningOnDemand Oracle | Training On Demand
Cena netto: 6 440,00 zł
LiveVirtualClasses Oracle | Live Virtual Classes
Cena netto: 6 935,00 zł

Gwarancje:

Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
< Powrót

Szkolenie autoryzowane

szkolenie-logo
Informacje o szkoleniu
The Oracle Solaris 11 System Administration training covers the full range of introductory system administration tasks on Oracle Solaris 11.3 OS. The topics covered range from installing the operating system on a single system, to monitoring and basic troubleshooting. The Oracle Solaris 11 System Administration course is designed to provide new system administrators, as well as enterprise system administrators who are new to the Oracle Solaris 11 Operating System, with the skills they need to perform their job tasks successfully and efficiently.

        
The course provides an intensive hands-on experience for key system administration tasks with the goal of making the system administrator job-ready.
Uczestnicy
Support Engineer
System Administrator
Wymagania wstępne
Required Prerequisites
  • Basic UNIX skills
  • UNIX and Linux Essentials
Czego się nauczysz
  • Perform software installation and software package updates.
  • Manage services, processes and access controls.
  • Administer data storage, zones, network and users.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
Course Objectives
  • Administer the Oracle Solaris 11 Host on an Existing Network
  • Administer Oracle Solaris Zones
  • Control Access to Systems and Files
  • Install Oracle Solaris 11 Operating System
  • Administer User Accounts
  • Administer System Processes and Schedule System Tasks
  • Manage Data by Using ZFS
  • Manage Boot and Shutdown of a System
  • Administer Services by Using SMF
  • Administer Software Packages by Using IPS and Manage Boot Environments
  • Update the OS by using IPS

Course Topics

Installing Oracle Solaris 11 Operating System

  • Introduction to Oracle Solaris 11 OS
  • Planning for Oracle Solaris 11 OS installation
  • Installing Oracle Solaris 11 OS by Using the Live Media Installer
  • Installing Oracle Solaris 11 OS Using the Text Installer
  • Verifying the OS Installation
Managing Boot and Shutdown of Systems
  • Analyze the boot design and boot process
  • Boot a SPARC-based system
  • Boot an x86-based system
  • Shut down a system
Administering Services by Using SMF
  • Describing SMF and its components
  • Administering SMF Services
Administering Software Packages by Using IPS and Managing Boot Environments
  • Describing IPS, its components, and interfaces
  • Configuring an IPS Client to Access the Local IPS Repository
  • Managing Package Publishers
  • Managing Software Packages
  • Managing Signed Packages and Package Properties
  • Describe the use of IPS in packaging the Oracle Solaris OS
  • Manage boot environments
  • Updating the OS by using IPS
Managing Data by Using ZFS
  • Introducing ZFS
  • Administering ZFS Storage Pools
  • Administering ZFS File Systems
  • Administering ZFS Properties
  • Administering ZFS Snapshots and Clones
Administering the Network
  • Reviewing Networking Fundamentals
  • Administering Datalink Configuration
  • Administering a Network Interface
  • Administering Profile-Based Network Configuration
  • Configuring a Virtual Network
  • Verifying the Network Operations
  • Managing Resources on the Virtual Network
Administering Oracle Solaris Zones
  • Introducing Oracle Solaris Zones
  • Configuring an Oracle Solaris Zone
  • Determining an Oracle Solaris Zone Configuration
Controlling Access to Systems and Files
  • Controlling Access to Systems
  • Controlling Access to Files
  • Securing Access to Remote Host
Administering User Accounts
  • Getting Started with the User Administration
  • Setting Up User Accounts
  • Maintaining User Accounts
  • Configuring User Disk Quotas
Managing System Processes and System Tasks
  • Managing System Processes
  • Scheduling System Administration Tasks
Informacje dodatkowe
Kurs ma formę wykładów połączonych z ćwiczeniami praktycznymi i jest prowadzony przez instruktora.
Uczestnik szkolenia otrzymuje autoryzowany podręcznik w wersji elektronicznej.
Gwarancja terminu szkolenia

Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.


Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego

Program Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego daje Klientom możliwość bezpłatnego uczestnictwa w szkoleniu, dzięki czemu Klient może zweryfikować jakość świadczonych usług przez Asseco Data Systems i bezpośrednio zapoznać się z ofertą przed podjęciem decyzji o inwestycji w rozwój umiejętności własnych lub swoich pracowników.


Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.


Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.


Terminy szkoleń

Skontaktuj się z nami i uzyskaj rabat na szkolenie