Menu
Zamknij menu
Zaloguj się
Asseco Academy » Baza Wiedzy » ITIL® 4 – postaw na praktykę!
07.06.2024 - Artykuł

ITIL® 4 – postaw na praktykę!

By osiągnąć sukces – w dowolnej dziedzinie – potrzebujesz praktyki, praktyki i jeszcze raz praktyki. Praktykę zdobywa się latami żmudnej pracy, metodą prób i błędów, bez gwarancji sukcesu… ale jest droga na skróty, bo gdy Twoim celem jest tworzenie i dostarczanie najlepszych w swojej klasie cyfrowych produktów i usług IT, możesz siegnąć po gotowy zbiór dobrych branżowych praktyk i de facto standard w tym obszarze, czyli bibliotekę ITIL® 4.

Zastanawiasz się jak sprostać presji na częste zmiany? Ta presja będzie tylko rosnąć. Sprawdź dobre praktyki, które trwale udrożnią Twój strumień zmian – Change Enablement, Deployment Management oraz Release Management. Pewnie wiesz, że nie ma sukcesu w zarządzaniu zmianami bez dobrej wiedzy o zasobach i konfiguracji usług. Tu również są dostępne dobre praktyki i rekomendacje – Service Configuration Management oraz IT Asset Management.

Wszystkie te dobre praktyki muszą pracować wspólnie, dlatego zostały zebrane w jednym module – ITIL® Practitioner: Plan, Implement & Control (PIC).

Zastanawiałeś się, jak zmienia się rola wsparcia usług, i czy jesteś na te zmiany gotowy? Chcesz lepiej zarządzać kolejką zgłoszeń? Balansować działania reaktywne i proaktywne? Używać swarmingu do kompleksowych problemów? Zaprzęgnąć AI do pracy operacyjnej?

W ITIL® znajdziesz na to dobre praktyki – Incident Management, Problem Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring & Event Management. Wszystkie zebrane w jednym module – ITIL Practitioner: Monitor, Support & Fulfil (MSF).

Automatyzacja do zadanie dla IT. Automatyzować można jednak tylko zadania, które tworzą wartość, są uproszczone i zoptymalizowane. Dlatego musisz mieć pewność, że wiesz czego chcą Twoi klienci, dlaczego kupują Twoje usługi i dlaczego kupują je od Ciebie. Musisz mieć pewność, że Twoja wiedza, jest aktualna, zbierana na bieżąco i tak samo używana.

Czy wiesz co to znaczy dobra usługa? Czy masz pewność, że Twoi klienci postrzegają to w ten sam sposób? Czy wiesz czego chcą Twoi klienci, dlaczego kupują Twoje usługi i dlaczego kupują je od Ciebie? Tu z pomocą przychodzi najważniejsza z praktyk ITIL® 4, czyli Service Level Management. Do pomocy masz kolejne – Relationship Management, Supplier Management, Information Security Management oraz Continual Improvement, by mieć pewność, że nie spoczniesz na laurach.

Komplet dobrych praktyk niezbędnych do lepszej współpracy z klientami wokół wartości znajdziesz w module – ITIL® Practitioner: Collaborate, Assure & Improve (CAI).

Przepraszamy, brak artykułów w wybranej kategorii.

Czym zajmuje się Asseco?
Jakie są nasze mocne strony?
Poznaj jakość Asseco