Menu
Zamknij menu
Zaloguj się
Asseco Academy » Katalog szkoleń » Change Management™ Foundation

Szkolenie Change_FOUND_Z

Change Management™ Foundation

Akredytacja

  • Opis szkolenia
  • Zakres
  • Informacje dodatkowe
  • Gwarancje
  • Egzamin

Opis szkolenia

3-dniowy kurs Zarządzania Zmianami | Change Management Foundation, w aktualnej wersji 3, akredytowany przez Change Management Institute oraz APMG-International, ma celu pomóc organizacjom i ich pracownikom w zarządzaniu wpływem zmian na jednostki, zespoły, liderów zmian i organizacje. Kurs obejmują techniki skutecznego planowania i wdrażania udanych inicjatyw transformacyjnych.

W nowoczesnym środowisku biznesowym zmiany są nieustanne. Może to stanowić wyzwanie, ale stwarza również możliwości. Skutecznie zarządzając zmianami, organizacje zwiększają swoją wydajność i realizują swoje cele.

Zrozumienie wpływu zmian ma kluczowe znaczenie dla zarządzania nimi. Zmiana może przynieść pozytywne lub negatywne skutki. Może prowadzić do zwiększenia produktywności, poprawy morale, tworzyć nowe możliwości, ale może też spowodować stres, niepokój i opór ludzi.

Techniki i narzędzia poruszane na kursie Change Management Foundation dotyczące realizacji zmian i angażowania osób, na które mają one wpływ, a także skuteczne strategie komunikacji, mogą pomóc Twojej organizacji w zarządzaniu zmianami i czerpaniu z nich korzyści.

Jako Specjalista ds. zmian możesz realnie oddziaływać na sukces realizowanych zmian organizacyjnych, procesów przejściowych i transformacji.

Czego się nauczysz 

  • Niwelowania oporu przed zmianami
  • Zapewnienia skutecznego wsparcia i motywacji osobom i zespołom do przyjęcia zmian
  • Korzystania z różnorodnych profesjonalnych podejść w celu sprawnego i skutecznego wdrażania zmian
  • Identyfikacji i współpracy z kluczowymi interesariuszami w całym procesie zmian w celu uzyskania wsparcia.

Do kogo skierowane jest szkolenie

  • Każdy zainteresowany zrozumieniem podstawowych zasad osiągania sukcesu w realizacji zmian organizacyjnych, procesów przejściowych lub transformacji
  • Członkowie zespołu zaangażowani w projekty zmian organizacyjnych, procesy przejściowe lub transformacyjne
  • Profesjonaliści dążący do uzyskania certyfikatu Change Management Practitioner – dla którego warunkiem wstępnym jest certyfikat Change Management Foundation.

Wymagania wstępne 

Brak

Zakres

Dzień 1

  • Wprowadzenie do kursu
  • Moduł 1. Podejście i kontekst organizacyjny zmiany
    • Sceneria zmiany
      • Związek między zarządzaniem zmianą a korzyściami
      • Trzy poziomy adopcji Kelmana
      • Oczywisty czy chaotyczny?
      • Zmiana planowana a zmiana wyłaniająca się
      • Myślenie systemowe
      • Kultura organizacyjna
      • Analiza pola sił
    • Strukturyzacja podejścia
      • Współtworzenie
      • ADKAR®
      • Rozwój procesu „n-etapowego”
      • Strategia dostarczania i jej implikacje dla zarządzania zmianą
      • Zwinne praktyki
      • Cykl ciągłego zarządzania zmianą
      • Skuteczny Change Manager i zwinne praktyki zmiany
      • Strategia zmiany
  • Moduł 2. Ludzie i zmiana
    • Jak ludzie reagują na zmiany?
      • Ludzie są różni
      • Wprowadzenie do neuronauki i zmiany
      • Ludzka reakcja na zmiany – „krzywa zmiany”
      • Przywództwo w procesie zmian
    • Motywacje ludzi i popędy
      • Możliwość nagradzania i karania
      • Psychologia pozytywna i elastyczność osobista
      • Wzór na zmianę i obawy przed zmianą
      • Lęk o przetrwanie i lęk przed uczeniem się
  • Próbne pytania egzaminacyjne Change Management Foundation
  • Podsumowanie dnia

Dzień 2

  • Moduł 2. Ludzie i zmiana (kontynuacja)
    • Wzór na zmianę i lęk przed zmianą
      • Kompetencje i uczenie się
      • Proces uczenia się i indywidualne preferencje
  • Moduł 3. Przywództwo i zespoły w zmianie
    • Kluczowe role w zmianie organizacyjnej
      • Porównanie ról w zmianie
      • Sponsor zmiany
    • Rola Agenta Zmiany i jego osobisty wpływ na zmianę
      • Funkcje skutecznego Agenta Zmiany
      • Rola liderów liniowych w procesie zmian
    • Przywództwo i bezpieczeństwo psychologiczne
      • Psychologiczny klimat do zmian
      • Tworzenie bezpieczeństwa psychologicznego
      • Ocena bezpieczeństwa psychologicznego
      • Liderzy zmian mogą budować bezpieczeństwo psychologiczne
    • Zespoły i zmiana
      • Struktury zespołów a zmiana
      • Rozwój sieci Agentów Zmiany
      • Etapy rozwoju zespołu
      • Ocena i zwiększanie efektywności zespołu
      • Czerpanie korzyści z różnorodności zespołu
  • Moduł 4. Komunikacja zmiany i angażowanie interesariuszy
    • Angażowanie interesariuszy
      • Identyfikacja interesariuszy
      • Segmentacja interesariuszy
      • Analiza interesariuszy – obszary zainteresowania/wpływu
      • Budowanie zaangażowania
  • Próbne pytania egzaminacyjne Change Management Foundation
  • Podsumowanie dnia

Dzień 3

  • Moduł 4. Komunikacja zmiany i angażowanie interesariuszy (kontynuacja)
    • Komunikacja zmiany
      • Podstawy teorii komunikacji
      • Bariery w komunikacji
      • Komunikowanie zmiany
      • Docieranie do serc i umysłów
      • Sposoby komunikowania się z ludźmi
      • Kanały komunikacji
      • Planowanie komunikacji
      • Strategia komunikacji zmiany
  • Moduł 5. Praca Change Managera
    • Ocena wpływu i dotkliwości zmian
      • Ocena wpływu zmiany
      • Ocena dotkliwości zmiany
    • Opór przed zmianami
      • Podstawowe przyczyny oporu przed zmianami
      • Strategia zarządzania oporem
    • Analiza efektywności zmian
      • Typy pomiarów
      • Budowanie strategii pomiaru efektywności zmian
  • Próbne pytania egzaminacyjne Change Management Foundation
  • Podsumowanie szkolenia
  • Wskazówki i porady przed egzaminem

Podczas szkolenia uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne ułatwiające zrozumienie omawianych zagadnień.

Informacje dodatkowe

W cenie szkolenia uczestnik otrzymuje

  • Komplet akredytowanych materiałów szkoleniowych Change Management Foundation
  • Specyfikację wymagań egzaminacyjnych Change Management Foundation
  • Przykładowe zestawy egzaminacyjne wraz z odpowiedziami i wyjaśnieniami

Istnieje możliwość dodatkowego zakupu:

  • Vouchera na egzamin Change Management Foundation

Kupując egzamin Change Management Foundation otrzymasz darmowy dostęp do oficjalnego podręcznika ‘New Change Managemenet Study Guide’ w wersji elektronicznej. Dostęp do podręcznika online przez 365 dni na platformie VitalSource. Wymagane jest utworzenie konta w systemie. Po pobraniu kopi książki na własne urządzenie będziesz miał dostęp do podręcznika offline bezterminowo.

Organizacja szkolenia

  • Rodzaj szkolenia: otwarte lub dla grup zamkniętych
  • Forma realizacji: stacjonarnie lub zdalnie; więcej informacji: Formy Szkoleń Asseco Academy
  • Język szkolenia: polski
  • Język materiałów: polski
  • Wielkość grupy: do 14 uczestników

Organizacja szkolenia w Wirtualnej Klasie:

  • Każdy uczestnik powinien dokonać rejestracji do zdalnej sesji szkoleniowej w godz. 8:30-8:50
  • Szkolenie jest realizowane w godz. 9:00-15:30.
  • W trakcie dnia szkoleniowego przewidujemy kilka przerw, w tym jedną przerwę 60-minutową na lunch, a także po każdej godzinie szkolenia 10-minutowe przerwy. Szczegółowy rozkład przerw każdy trener ustala indywidualnie z grupą.
  • Komplet akredytowanych materiałów szkoleniowych dystrybuowany jest w formie elektronicznej.

Organizacja szkolenia w formie stacjonarnej:

  • Szkolenie realizowane w godz. 09:00-17:00.
  • Komplet akredytowanych materiałów szkoleniowych w formie papierowej

Akredytacja dla Asseco Data Systems S.A. (Asseco Academy) przyznana przez APMG-International Limited.

Gwarancje

  • Gwarancja terminu szkolenia

    Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną

    Warunki programu

    1. Planowane terminy kursów objętych programem mogą zostać zmienione wyłącznie w przypadku wystąpienia problemów natury organizacyjnej lub technicznej niezależnych od Asseco Data Systems powodujących, że przeprowadzenie kursu nie jest możliwe, a których nie można było przewidzieć. Wówczas Klient zostanie pisemnie poinformowany o okolicznościach oraz otrzyma propozycję kolejnego możliwego terminu.
    2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt. 1 oraz zmiany terminu kursu objętego programem, Klient zostanie poinformowany o ww. okolicznościach, nowych terminach kursu oraz w ramach rekompensaty otrzyma dodatkowy rabat w wysokości 10% bez względu na wysokość wcześniej uzyskanych rabatów.
  • Gwarancja 100% satysfakcji

    Dzięki najwyższej jakości szkoleń oferowanych przez Asseco Academy, zapewniamy naszym klientom Gwarancję 100% satysfakcji z udziału w szkoleniach. Oznacza to, że każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od Asseco Academy prawo jego bezpłatnego powtórzenia w sytuacji, w której odczuwa taką potrzebę.

    Wystarczy zgłosić chęć powtórzenia szkolenia oraz wybrać termin i miejsce szkolenia, spośród terminów i miejsc dostępnych w harmonogramie szkoleń Asseco Data Systems.

    Warunki programu

    1. Gwarancja satysfakcji dotyczy szkoleń Asseco Academy realizowanych w grupach otwartych zgodnie z ich kalendarzem i obowiązuje w ciągu 6 miesięcy od daty zakończenia szkolenia lub 12 miesięcy w przypadku Klienów, którzy posiadają podpisaną umowę partnerską z Asseco Data Systems
    2. Osoba korzystająca z programu ma prawo do ponownego, jednokrotnego udziału w danym szkoleniu w dowolnie wybranym przez siebie terminie i miejscu spośród dostępnych terminów imiejsc, w których dane szkolenie zostanie potwierdzone do realizacji przez Asseco Data Systems.
    3. Osoba biorąca ponowny udział w danym szkoleniu korzysta z materiałów szkoleniowych otrzymanych podczas pierwszego szkolenia
  • Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

    Warunki programu

    1. Warunkiem skorzystania z programu jest zgłoszenie na wybrane szkolenie minimum 7 uczestników o zbieżnych potrzebach rozwojowych i oczekiwaniach wobec zakresu szkolenia.
  • Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego

    Program Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego daje Klientom możliwość bezpłatnego uczestnictwa w szkoleniu, dzięki czemu Klient może zweryfikować jakość świadczonych usług przez Asseco Data Systems i bezpośrednio zapoznać się z ofertą przed podjęciem decyzji o inwestycji w rozwój umiejętności własnych lub swoich pracowników.

    Warunki programu

    1. Program daje możliwość uczestnictwa w roli słuchacza w 3-godzinnej sesji dowolnego szkolenia, spośród szkoleń potwierdzonych do realizacji przez Asseco Data Systems.
    2. Uczestnictwo w programie nie uprawnia do dostępu do laboratoriów, otrzymania materiałów szkoleniowych oraz cateringu.
  • Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

    Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.

    Warunki programu

    1. Warunkiem skorzystania z programu jest zgłoszenie na wybrane szkolenie minimum 7 uczestników.
    2. Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie Sali szkoleniowej lub konferencyjnej niezbędnej do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu.

Egzamin

  • Egzamin Change Management™ Foundation

    • Rodzaj egzaminu: test wielokrotnego wyboru (1 prawidłowa odpowiedź z 4);
    • Język egzaminu: polski;
    • Liczba pytań: 50;
    • Czas trwania: 40 minut;
    • Próg zdawalności: 50% poprawnych odpowiedzi (25/50);
    • Wersja egzaminu: voucher na egzamin online realizowany w systemie AMPG; voucher jest wysyłany na adres e-mail uczestnika najpóźniej następnego dnia po szkoleniu;
    • Termin egzaminu: ostatniego dnia szkolenia;
    • Warunki przystąpienia: ukończenie szkolenia Change Management Foundation;
    • Egzamin jest nadzorowany przez Asseco Academy. Do udziału w egzaminie niezbędne jest potwierdzenie tożsamości dokumentem ze zdjęciem, a w przypadku egzaminu w ramach szkolenia zdalnego wymagana jest włączona kamera i mikrofon;
    • Podczas egzaminu w pomieszczeniu nie mogą przebywać osoby trzecie;
    • Brak możliwości korzystania z pomocy naukowych;
    • Istnieje możliwość wyboru wersji egzaminu w formie Vouchera. Wówczas termin egzaminu uczestnik ustala samodzielnie, logując się do systemu firmy AMPG. Taki egzamin nadzoruje APMG.

Harmonogram szkoleń

Zdalnie

… jeśli cenisz sobie możliwość nauki z trenerem i innymi uczestnikami, z dowolnego miejsca bez konieczności dojazdu.

Stacjonarnie

… jeśli chesz się uczyć, siedząc w jednej sali z trenerem i innymi uczestnikami.

Online

… jeśli chcesz uczyć się z materiałów dostępnych przez interenet w dowolnym miejscu o dowolnym czasie

Filtry:

Szkolenie: Change_FOUND_Z

Change Management™ Foundation

Data
Forma
Język
Dodatkowe informacje
Cena
16.06 – 18.06
Wirtualna klasa
polski
1 240 zł netto
Dodaj do koszyka
23.07 – 25.07
Wirtualna klasa
polski
1 240 zł netto
Dodaj do koszyka

Filtry:

Szkolenie: Change_FOUND_Z

Change Management™ Foundation

Data
Lokalizacja
Język
Dodatkowe informacje
Cena

Obecnie nie ma szkoleń w wybranej formie.

Filtry:

Szkolenie: Change_FOUND_Z

Change Management™ Foundation

Dostęp do szkolenia
Forma
Język
Dodatkowe informacje
Cena

Obecnie nie ma szkoleń w wybranej formie.

Szukasz szkolenia w innym terminie?

Co nowego?

  • Najnowsze
  • Baza wiedzy
  • Marketing

Chcesz z nami porozmawiać?

Zadzwoń do nas: tel. 801 30 30 30