Informacje o szkoleniu
Szkolenie ITIL® 4 Foundation z EGZAMINEM
ITIL 4 to najnowsza wersja najlepszych praktyk zarządzania usługami IT przedstawiona w szerokim kontekście doświadczeń klienta, strumieni wartości i cyfrowej transformacji, obejmująca swym zakresem coraz popularniejsze sposoby działania, takie jak Lean, Agile i DevOps.
ITIL 4 dostarcza najlepsze praktyki dla organizacji potrzebujących sprostać nowym wyzwaniom w zarządzaniu usługami i wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii. Został zaprojektowany tak, by zapewnić w pełni elastyczny, skoordynowany i spójny system do skutecznego zarządzania usługami IT.
Akredytowane szkolenie ITIL 4 Foundation:
- Pozwala zrozumieć model zarządzania usługami według ITIL 4 i jego ewolucję do zastosowania nowoczesnych technologii i sposobów pracy.
- Wyjaśnia elementy modelu zarządzania usługami, aby wesprzeć osoby przygotowujące się do zdania egzaminu ITIL 4 Foundation.
- Działa jako przewodnik i zbiór referencji, które praktycy mogą wykorzystać w swojej pracy, dalszej nauce i rozwoju zawodowym.
Czego się nauczysz
- Zrozumiesz kluczowe elementy koncepcji zarządzania usługami według ITIL.
- Zrozumiesz, w jaki sposób główne pryncypia ITIL (ITIL guiding principle) mogą pomóc organizacji w przyjęciu i zastosowaniu w praktyce modelu zarządzania usługami ITIL.
- Zrozumiesz cztery wymiary zarządzania usługą ITIL (Dimensions of ITIL service management).
- Zrozumiesz cele i elementy systemu wartości usług ITIL (ITIL service value system), działania w ramach łańcucha wartości usług (Service value chain) oraz ich wzajemne połączenia.
- Zrozumiesz cele i kluczowe pojęcia najważniejszych praktyk ITIL (ITIL practices) i ich wkładu w działania związane z łańcuchem wartości.
Do kogo skierowane jest to szkolenie
- Osoby rozpoczynające swoją podróż do zarządzania usługami
- Menedżerowie zarządzający usługami IT i osoby aspirujące do tej roli
- Osoby pracujące w innych obszarach "IT" (digital, produkt development) z silnymi relacjami z dostarczaniem usług
- Obecni posiadacze certyfikatów ITIL (2011 i starszych), którzy chcą zaktualizować swoją wiedzę.
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
Dzień 1:
- Podróż z ITIL 4
- Kluczowe pojęcia zarządzania usługami
- Case study ITIL: Axle Car Hire
- System wartości usług ITIL (Service value system)
- Cztery wymiary zarządzania usługami (Four dimensions of service management)
- Podstawowe zasady ITIL (Guiding principles)
- Łańcuch wartości usług ITIL (Service value chain)
- Przegląd praktyk ITIL
- Praktyka zarządzania poziomem świadczenia usług (Service level management)
- Próbny egzamin ITIL 4 Foundation
Dzień 2:
- Praktyka zarządzania relacjami (Relationship management)
- Praktyka zarządzania dostawcami (Supplier management)
- Praktyka zarządzania bezpieczeństwem informacji (Information security management)
- Praktyka zarządzania zasobami IT (IT asset management)
- Praktyka zarządzania konfiguracją usług (Service configuration management)
- Praktyka umożliwiania zmian (Change enablement)
- Praktyka zarządzania wdrażaniem (Deployment management)
- Praktyka zarządzania wydaniami (Release management)
- Praktyka service desk
- Praktyka zarządzania incydentami (Incident management)
- Praktyka zarządzania wnioskami o usługi (Service request management)
- Praktyka monitorowania i zarządzania zdarzeniami (Monitoring and event management)
- Praktyka zarządzania problemami (Problem management)
- Praktyka ciągłego doskonalenia (Continual improvement)
- Wskazówki i porady przed egzaminem
- Egzamin certyfikacyjny ITIL 4 Foundation
Egzamin dodatek obowiązkowy:
- Voucher na egzamin dla szkoleń on-line - 950 PLN
- Egzamin stacjonarny - 850 PLN
W przypadku szkoleń na sali egzamin organizowany jest w ostatnim dniu szkolenia.
Informacje o egzaminie:
- Rodzaj egzaminu: on-line, test jednokrotnego wyboru (1 prawidłowa odpowiedź z 4)
- Czas trwania: 60 minut (90 minut dla osób dla których angielski nie jest językiem ojczystym)
- Liczba pytań: 40
- Próg zdawalności: 65% poprawnych odpowiedzi (26/40)
- Język egzaminu: polski
- Egzamin bez możliwości korzystania z książek
- Możliwość korzystania ze słownika angielskiego.
Informacje dodatkowe
Pakiet dla studentów zawiera:
- Materiały szkoleniowe ITIL 4 Foundation z kompletem slajdów
- Glosariusz ITIL
- Specyfikacja wymagań egzaminacyjnych
- Przykładowe zestawy egzaminacyjne wraz z odpowiedziami i wyjaśnieniami
- "Ściągawka" - ITIL 4 Reference Card
- Materiały do przeczytania przed szkoleniem
- Materiały do przeczytania po szkoleniu.
Zdanie dowolnego egzaminu ITIL 4 daje darmowy dostęp przez rok do portalu myITIL oraz dokumentacji wszystkich 34 praktyk ITSM.
Organizacja szkolenia:
- Rodzaj szkolenia: szkolenie otwarte, grupa zamknięta lub klasa zdalna
- Język szkolenia: polski lub angielski
- Język materiałów: polski
- Wielkość grupy: od 8 do 14 uczestników
- Wymagania wstępne: brak
- Akredytacja: Akredytacja udzielona firmie Asseco Data Systems przez PeopleCert w imieniu AXELOS
- Egzamin w cenie szkolenia.
Dodatkowe informacje dotyczące uczestnictwa w Wirtualnej Klasie:
- Każdy uczestnik powinien dokonać rejestracji do sesji szkoleniowej w godz. 8:30-8:50
- Szkolenie jest realizowane w godz. 9:00-15:30
- W trakcie dnia szkoleniowego przewidujemy kilka przerw, w tym jedną przerwę 1-godzinną, a także po każdej godzinie szkolenia 10-minutowe przerwy. Szczegółowy rozkład przerw każdy trener ustala indywidualnie ze swoja grupą.
- Materiały szkoleniowe dystrybuowane są w formie elektronicznej.
- Egzaminy realizowane są w formie voucherów.
Więcej na temat Wirtualnej Klasy Asseco
ITIL® jest zarejestrowanym znakiem handlowym należącym do AXELOS Limited i używanym za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Swirl logo™ jest znakiem handlowym należącym do AXELOS Limited i używanym za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ITIL Accredited Training Organization logo® oraz ITIL Approved Examination Organization logo® jest znakiem handlowym należącym do AXELOS Limited i używanym za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Egz_ITIL4_FND - Egzamin ITIL® 4 Foundation
Zgodnie z decyzją firmy PeopleCert i AXELOS od 1 listopada 2019 szkolenia akredytowane sprzedawane są wyłącznie z egzaminem.
Egzamin dodatek obowiązkowy:
- Voucher na egzamin dla szkoleń on-line - 950 PLN
- Egzamin stacjonarny - 850 PLN
W przypadku szkoleń na sali egzamin organizowany jest w ostatnim dniu szkolenia.
Istnieje możliwość wykupienia ubezpieczenia egzaminu za dodatkową opłatą dodaną do ceny szkolenia: 270 PLN
Informacje o egzaminie:
- Rodzaj egzaminu: on-line, test jednokrotnego wyboru (1 prawidłowa odpowiedź z 4)
- Czas trwania: 60 minut (90 minut dla osób dla których angielski nie jest językiem ojczystym)
- Liczba pytań: 40
- Próg zdawalności: 65% poprawnych odpowiedzi (26/40)
- Język egzaminu: polski
- Egzamin bez możliwości korzystania z książek
- Możliwość korzystania ze słownika angielskiego
Gwarancja terminu szkolenia
Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.
Gwarancja 100% satysfakcji
Dzięki najwyższej jakości szkoleń oferowanych przez Asseco Academy, zapewniamy naszym klientom Gwarancję 100% satysfakcji z udziału w szkoleniach. Oznacza to, że każdy uczestnik szkolenia otrzymuje od Asseco Academy prawo jego bezpłatnego powtórzenia w sytuacji, w której odczuwa taką potrzebę.
Wystarczy zgłosić chęć powtórzenia szkolenia oraz wybrać termin i miejsce szkolenia, spośród terminów i miejsc dostępnych w harmonogramie szkoleń Asseco Data Systems.
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.