Menu
Zamknij menu
Zaloguj się
Asseco Academy » Katalog szkoleń » Warsztaty: Budowa i zarządzanie Katalogiem Usług IT

Szkolenie ITSM_ZKU_IT

Warsztaty: Budowa i zarządzanie Katalogiem Usług IT

Akredytacja

  • Opis szkolenia
  • Zakres
  • Dodatkowe informacje
  • Gwarancje

Opis szkolenia

Celem 2-dniowych warsztatów Budowa i Zarządzanie Katalogiem Usług IT jest zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania i utrzymania katalogu usług IT – jednego z kluczowych elementów nowoczesnego zarządzania usługami w organizacji.

Warsztat ma charakter praktyczny i interaktywny – większość zagadnień realizowana jest poprzez pracę w grupach, analizę przykładów i tworzenie rzeczywistych artefaktów katalogu usług.

O zarządzaniu usługami IT wiemy wszystko. Według ostatniego raportu Computerworld TOP200, Grupa Asseco jest największym dostawcą usług IT w Polsce i liderem cyfryzacji w kraju. Jesteśmy praktykami. Asseco Academy jest też największą firmą dostarczającą szkolenia IT w Polsce, a zarządzaniem usługami IT zajmujemy się od przeszło 20 lat. Jesteśmy pionierami – jako pierwsi wprowadzaliśmy szkolenia z zarządzania usługami IT w Polsce, budowaliśmy procesy ITSM (IT Service Management) w swojej organizacji i u naszych klientów oraz wdrażaliśmy narzędzia ITSM.

 

Czego się nauczysz

  • Zrozumiesz rolę i znaczenie katalogu usług IT w kontekście zarządzania usługami i dostarczania wartości w modelu usługowym
  • Nauczysz się identyfikować, opisywać i grupować usługi IT
  • Poznasz strukturę i zasady budowy katalogu usług dostosowanego do specyfiki organizacji
  • Dowiesz się, jak powiązać katalog usług z umowami SLA, procesami i narzędziami ITSM
  • Przećwiczysz zarządzanie katalogiem usług i i komunikację zmian w katalogu w środowisku organizacyjnym.

 

Do kogo skierowane jest szkolenie

  • Osoby odpowiedzialne za budowanie i utrzymanie katalogu usług IT w organizacji
  • Właściciele usług (Service Owners) i osoby odpowiadające za definiowanie oraz rozwój usług IT
  • Managerowie ITSM oraz osoby zaangażowane w procesy zarządzania usługami
  • Administratorzy i analitycy systemów ITSM
  • Kadra kierownicza IT i liderzy zespołów wsparcia, planujący uporządkowanie oferty usług IT
  • Konsultanci ITSM i specjaliści ds. doskonalenia procesów
  • Przedstawiciele klientów biznesowych, którzy współpracują z działami IT przy definiowaniu lub ocenie usług.

 

Wymagania wstępne

Brak

Zakres

Wprowadzenie do Katalogu Usług IT

  • Czym są usługi?
  • Dlaczego usługi są takie ważne?
  • Co to jest katalog usług IT i po co jest nam potrzebny?
  • Katalog usług w szerszym kontekście (Service Portfolio, Service Catalog).

Identyfikacja usług IT

  • Jak zidentyfikować usługi IT w organizacji?
  • Praca w grupach: Mapowanie usług IT Opisanie usług IT

Kluczowe elementy opisu usługi

  • Praca w grupach: Tworzenie przykładowych opisów usług

Struktura katalogu usług IT

  • Różne rodzaje usług
  • Jak zorganizować katalog usług w sposób przejrzysty?
  • Praca w grupach: Tworzenie hierarchii i struktury katalogu

SLA w kontekście katalogu usług IT

  • Service Level
  • XLA/SLA/OLA/Kontrakty
  • OWU
  • Pilot SLA
  • Powiązanie SLA z katalogiem usług
  • Praca w grupach: Service Level dla wybranej usługi

Aktualizacja i utrzymanie katalogu usług.

  • Rola właściciela usługi w zarządzaniu katalogiem
  • Narzędzia wspierające zarządzanie katalogiem

Zarządzanie katalogiem usług IT

  • Jak wprowadzać nowe usługi do katalogu?
  • Aktualizacja i utrzymanie katalogu usług
  • Proces zarządzania katalogiem usług
  • Praca w grupach: Symulacja wprowadzenia zmian w katalogu usług

Komunikacja związana z katalogiem usług IT

  • Jak skutecznie komunikować katalog usług w organizacji?
  • Praca w grupach: Przygotowanie planu komunikacji dla wdrożenia katalogu usług

Podsumowanie warsztatów, rekomendacje i kolejne kroki

Dodatkowe informacje

W cenie szkolenia uczestnik otrzymuje

  • Komplet materiałów do warsztatów Budowa i zarządzanie katalogiem usług IT

 

Organizacja szkolenia

  • Rodzaj szkolenia: dla grup zamkniętych
  • Forma realizacji: stacjonarnie lub zdalnie; więcej informacji: Formy Szkoleń Asseco Academy
  • Język szkolenia: polski
  • Język materiałów: polski
  • Wielkość grupy: do 14 uczestników

 

Organizacja szkolenia w formie stacjonarnej

  • Szkolenie realizowane w godz. 09:00-17:00.
  • Komplet akredytowanych materiałów szkoleniowych w formie papierowej

 

Organizacja szkolenia w Wirtualnej Klasie

  • Każdy uczestnik powinien dokonać rejestracji do zdalnej sesji szkoleniowej w godz. 8:30-8:50
  • Szkolenie jest realizowane w godz. 9:00-15:30
  • W trakcie dnia szkoleniowego przewidujemy kilka przerw, w tym 60-minutową na lunch, a także po każdej godzinie szkolenia 10-minutowe przerwy; szczegółowy rozkład przerw każdy trener ustala indywidualnie z grupą
  • W ciągu dnia pracy będzie kilka przerw, w tym 60-minutowa przerwa na lunch oraz 10-minutowe przerwy na kawę po każdej godzinie szkolenia
  • Komplet akredytowanych materiałów szkoleniowych dystrybuowany jest w formie elektronicznej

Gwarancje

  • Gwarancja terminu szkolenia

    Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną

    Warunki programu

    1. Planowane terminy kursów objętych programem mogą zostać zmienione wyłącznie w przypadku wystąpienia problemów natury organizacyjnej lub technicznej niezależnych od Asseco Data Systems powodujących, że przeprowadzenie kursu nie jest możliwe, a których nie można było przewidzieć. Wówczas Klient zostanie pisemnie poinformowany o okolicznościach oraz otrzyma propozycję kolejnego możliwego terminu.
    2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt. 1 oraz zmiany terminu kursu objętego programem, Klient zostanie poinformowany o ww. okolicznościach, nowych terminach kursu oraz w ramach rekompensaty otrzyma dodatkowy rabat w wysokości 10% bez względu na wysokość wcześniej uzyskanych rabatów.
  • Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

    Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.

    Warunki programu

    1. Warunkiem skorzystania z programu jest zgłoszenie na wybrane szkolenie minimum 7 uczestników.
    2. Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie Sali szkoleniowej lub konferencyjnej niezbędnej do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu.
  • Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

    Warunki programu

    1. Warunkiem skorzystania z programu jest zgłoszenie na wybrane szkolenie minimum 7 uczestników o zbieżnych potrzebach rozwojowych i oczekiwaniach wobec zakresu szkolenia.

Terminarz Szkoleń

Zdalnie

… jeśli cenisz sobie możliwość nauki z trenerem i innymi uczestnikami, z dowolnego miejsca bez konieczności dojazdu.

Stacjonarnie

… jeśli chesz się uczyć, siedząc w jednej sali z trenerem i innymi uczestnikami.

Online

… jeśli chcesz uczyć się z materiałów dostępnych przez interenet w dowolnym miejscu o dowolnym czasie

Filtry:

Szkolenie: ITSM_ZKU_IT

Warsztaty: Budowa i zarządzanie Katalogiem Usług IT

Data
Forma
Język
Dodatkowe informacje
Cena

Currently, there is no trainings in the selected form.

Filtry:

Szkolenie: ITSM_ZKU_IT

Warsztaty: Budowa i zarządzanie Katalogiem Usług IT

Data
Lokalizacja
Język
Dodatkowe informacje
Cena

Currently, there is no trainings in the selected form.

Filtry:

Szkolenie: ITSM_ZKU_IT

Warsztaty: Budowa i zarządzanie Katalogiem Usług IT

Dostęp do szkolenia
Forma
Język
Dodatkowe informacje
Cena

Currently, there is no trainings in the selected form.

Szukasz szkolenia w innym terminie?

Co nowego?

  • Najnowsze
  • Baza wiedzy
  • Marketing

Chcesz z nami porozmawiać?

Zadzwoń do nas: tel. 801 30 30 30