Według Banku Światowego 2/3 globalnej gospodarki to usługi, w Polsce to 56% PKB i rośnie. Usługi są głównym sposobem, w jaki organizacje tworzą wartość dla siebie i swoich klientów. Prawie wszystkie usługi są obecnie napędzane technologią IT, dlatego inwestowanie w kompetencje zarządzania usługami IT to dzisiaj konieczność.
ITIL 4 to najnowsza wersja zbioru najlepszych praktyk zarządzania usługami IT, przedstawiona w szerokim kontekście doświadczeń klienta, strumieni wartości i cyfrowej transformacji, obejmująca swym zakresem popularne sposoby pracy, takie jak Agile, DevOps i Lean.
ITIL to bezapelacyjnie najszerzej akceptowane podejście do zarządzania usługami IT i de facto globalny standard w tej dziedzinie. Jest stosowany przez takie firmy jak IBM, NASA, Shell, HP, Vodafone, British Airways, Disney, Spotify i wiele innych. ITIL traktuje model usługowy jako jeden spójny system, w którym dostawcy i konsumenci wspólnie tworzą wartość poprzez usługi.
System wartości usług (service value system) składa się z 5 komponentów:
W bibliotece ITIL znajdziesz odpowiedzi na większość wyzwań z jakimi spotyka się współczesna Informatyka. Chcesz zapewnić wsparcie usług na światowym poziomie? Potrzebujesz diagnozować i trwale usuwać problemy w infrastrukturze? Twoi klienci naciskają na szybkie i bezpieczne wprowadzanie zmian w usługach? Marzą Ci się partnerskie relacje z klientami? To tylko przykładowe wyzwania, którym stawisz czoła dzięki najlepszym praktykom ITIL:
Schemat certyfikacji ITIL jest uznawany na całym świeci. Otwiera wiele drzwi i od lat napędza kariery wielu profesjonalistów IT.
Każda podróż ma swój początek. ITIL 4 Foundation to szkolenie wprowadzające w model zarządzania usługami opartymi o technologie IT. Zaczynamy od podstaw by wnieść Cię na poziom Pro. Tu zrozumiesz:
To ścieżka dla menedżerów, liderów i osób zarządzających, które traktują Informatykę jako integralną część Biznesu.
Digital & IT Strategy #DITS przygotuje Cię do roli lidera w cyfrowym świecie, niezależnie od tego, czy Twój biznes zakłóca status quo na rynku, czy też jest zakłócany przez nowe technologie i nowe modele biznesowe.
Direct, Plan & Improve #DPI pozwoli Ci przejść od strategii i planów do operacyjnego działania. Nauczy Cię, jak przeprowadzać zmiany organizacyjne, walczyć z oporem i wzmacniać pożądane zachowania. Pokaże, jak dobrze komunikować zmiany w organizacji. Podpowie, jak mierzyć efekty, zbierać feedback i wykorzystywać go do ciągłego doskonalenia. Moduł DPI łączy 2 ścieżki – Strategic Leader oraz Managing Professional.
Osoby, które zdobędą 2 certyfikaty – Digital & IT Strategy oraz Direct, Plan & Improve – zostaną uhonorowane prestiżowym tytułem Strategic Leader. Jesteś CIO lub osobą z ambicjami? Jesteś liderem? Chcesz by ludzi szli za Tobą? Ta ścieżka jest dla Ciebie.
To ścieżka dla specjalistów IT, odpowiedzianych za tworzenie, dostarczanie i wspieranie usług opartych na technologiach IT
High-velocity IT #HVIT powie Ci jak zbudować organizację, która potrafi drastycznie skrócić czas od pomysłu do wdrożenia. Są branże wysoko konkurencyjne, działające w zmiennym i niepewnym otoczeniu, takie jak eCommerce, Banking, czy Telco, gdzie częste i szybkie wprowadzanie zmian to konieczność już dzisiaj. W innych branżach będzie to konieczne jutro. Warto być gotowym.
Drive Stakeholder Value #DSV pokaże Ci, jak kompleksowo zadbać o doświadczenia klienta na wszystkich etapach jego podróży: Explore, Engage, Offer, Agree, Onboard, Co-create, Realize. Zobacz jak wiele elementów wpływa na satysfakcję klienta i jak możesz o nią zadbać.
Create, Deliver & Support #CDS pomoże Ci zburzyć silosy funkcjonalne i technologiczne, by zbudować kulturę współpracy z płynnym przepływem pracy i wartości. Tu połączysz kropki – ułożysz wszystkie działania, procesy i narzędzia, w płynny przepływ pracy przy tworzeniu wartość dla klientów i nauczysz się jak optymalizować ten przepływ, by dostarczać więcej przy mniejszym wysiłku. Moduł CDS łączy 2 ścieżki – Managing Professional oraz Practice Manager.
Osoby, które skompletują 4 certyfikaty – Direct, Plan & Improve, High-Velocity IT, Drive Stakeholder Value oraz Create, Deliver & Support zostaną uhonorowane tytułem Managing Professional. Jeśli jesteś Service Managerem, Product Ownerem lub zależy Ci na lepszym poznaniu całej organizacji IT i kolaboracji, ta ścieżka jest dla Ciebie.
To ścieżka dla praktyków, którzy chcą w codziennej pracy stosować najlepsze praktyki branżowe i najnowsze technologie.
Monitor, Support & Fulfil # MSF wprowadzi Cię w szczegóły 5 praktyk ITIL: Service desk, Zarządzanie incydentami, Zarządzanie problemami, Zarządzanie wnioskami o usługi, Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
Plan, Implement & Control #PIC wprowadzi Cię w szczegóły 5 praktyk ITIL: Umożliwianie zmian, Zarządzanie wydaniami, Zarządzanie konfiguracja usług, Zarządzanie wdrażaniem, Zarządzanie zasobami IT
Collaborate, Assure & Improve #CAI wprowadzi Cię w szczegóły 5 praktyk ITIL: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie poziomem świadczenia usług, Zarządzanie relacjami, Zarządzanie bezpieczeństwem informacji, Zarządzanie dostawcami
Aby uzyskać tytuł Practice Manager, do certyfikatu ITIL Foundation trzeba dołożyć jeszcze dwa:
oraz
Dostępne są również 4 moduły rozszerzające (Extended Modules):
Tytuł ITIL® Master, jeden z najbardziej prestiżowych i pożądanych w branży IT, uzyskuje osoba, która skompletuje 3 tytuły ITIL® : Strategic Leader, Managing Professional oraz Practice Manager.
ITIL® Master to brzmi dumnie!
Na ścieżkę Practice Manager składają się szkolenia eksplorujące w detalach wybrane praktyki zarządzania usługami (zakres szkoleń pokazuje poniższa grafika):
Dostępne są również 1-dniowe szkolenia zajmujące się tylko jedną praktyką. Dzięki temu każdy może zgłębić szczegóły tylko tych praktyk, które go interesują.
#1 Dostawca usług IT w Polsce
Grupa Asseco jest największym dostawcą usług IT w Polsce – chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem
#1 Dostawca szkoleń w Polsce
Asseco Academy jest największym dostawcą szkoleń IT w Polsce – nasi klienci wracają do nas i polecają nas
Pionier ITIL i ITSM w Polsce
Jako pierwsi uwierzyliśmy w ITIL i model usługowy w IT, zaczęliśmy go używać, szkolić, doradzać i wdrażać narzędzia ITSM
Cały ITIL w Asseco Academy
W naszej ofercie znajdziesz komplet akredytowanych szkoleń ITIL oraz autorskie warsztaty ITSM
Jesteśmy skuteczni
>90% uczestników naszych szkoleń zdaje egzamin ITIL
Klienci dobrze nas oceniają
>92% uczestników naszych szkoleń ocenia nas na 5 i poleca znajomym
ITIL® 4 Foundation
Forma szkolenia: zdalne, stacjonarne
Język: polski
ITIL® 4 Leader: Digital & IT Strategy (DITS)
Forma szkolenia: zdalne
ITIL® 4 Practitioner: Monitor, Support & Fulfil (MSF)
ITIL® 4 Practitioner: Plan, Implement & Control (PIC)
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support (CDS)
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT (HVIT)
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve (DPI)