Menu
Zamknij menu
Zaloguj się
Asseco Academy » Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Wprowadzenie do Windows Serwer: od Instalacji do Wysokiej Dostępności
Microsoft
10.11.2023
Artykuł

Wprowadzenie do Windows Serwer: od Instalacji do Wysokiej Dostępności

Windows Server to system operacyjny oferujący szeroki wachlarz narzędzi i funkcji, które umożliwiają zarządzanie zasobami obliczeniowymi i przechowywaniem danych. W tym artykule przedstawimy przegląd najbardziej kluczowych zagadnień i technologii związanych z Windows Server.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Zapewnienie wysokiej jakości i spójności danych z wykorzystaniem SSIS
Microsoft
27.10.2023
Artykuł

Zapewnienie wysokiej jakości i spójności danych z wykorzystaniem SSIS

SQL Server Integration Services, znane jako SSIS, to jedno z najpotężniejszych narzędzi dostępnych w ekosystemie Microsoftu, służące do integracji i automatyzacji transformacji danych. Jest to platforma przeznaczona do tworzenia zaawansowanych rozwiązań ETL (ekstrakcja, transformacja, ładowanie), które pomagają organizacjom w zbieraniu danych z różnorodnych źródeł, ich transformacji i ładowaniu do docelowych systemów, takich jak hurtownie danych.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Od Teorii do Praktyki: Jak Wykorzystać Głębokie Uczenie w AWS
AWS
13.10.2023

Od Teorii do Praktyki: Jak Wykorzystać Głębokie Uczenie w AWS

Deep Learning, czyli głębokie uczenie, to jedno z najbardziej fascynujących i dynamicznie rozwijających się obszarów w dziedzinie technologii informacyjnych. Jest to podkategoria szerszego obszaru, jakim jest uczenie maszynowe (Machine Learning, ML), które z kolei jest częścią jeszcze szerszej dziedziny - sztucznej inteligencji (AI).

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Optymalizacja zapytań SQL w bazie Oracle: Klucz do wydajności aplikacji
Oracle
10.10.2023

Optymalizacja zapytań SQL w bazie Oracle: Klucz do wydajności aplikacji

W świecie baz danych, gdzie każda milisekunda ma znaczenie, optymalizacja zapytań SQL staje się kluczowym elementem zapewnienia wydajności. Jeżeli jako programiście lub administratorowi bazy danych Oracle zdarzyło Ci się spotkać z sytuacją, w której po napełnieniu danymi (oby testowymi) system nagle zwolnił, a czasy odpowiedzi stały się nieakceptowalne, to jest duża szansa, że zapytania do bazy danych wykonują się w sposób nieoptymalny, a ten artykuł jest dla Ciebie.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Standaryzacja procedur egzaminów DevOps
DevOps
07.09.2023
Artykuł

Standaryzacja procedur egzaminów DevOps

PeopleCert jakiś czas temu przejął DevOps Institute (DOI) i teraz przyszedł czas na standaryzację procedur egzaminów DevOps. Dotychczas egzaminy DOI odbywały się na platformie Web Assesssor. Wkrótce egzaminy DOI będą odbywać się już na platformie PeopleCert, tak jak egzaminy ITIL®4, PRINCE2® czy wiele innych.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Przewodnik po certyfikacjach Microsoft
Microsoft
06.09.2023
Broszura

Przewodnik po certyfikacjach Microsoft

70% profesjonalistów IT, którzy wzięli udział  w szkoleniach przygotowujących do certyfikacji wskazało, że dzięki temu zwiększyła się ich efektywność w pracy. Pracownicy IT, którzy uczestniczyli w szkoleniach są o 30% bardziej zadowoleni z pracy od tych, którzy się nie szkolili. To tylko kilka dobrych powodów, żeby uzyskać jedną z najbardziej popularnych na rynku certyfikację Microsoft.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Whitepaper |  ITIL®4
ITIL
29.04.2023
Broszura

Whitepaper | ITIL®4

ITIL® od ponad 30 lat kształtuje branżę ITSM poprzez wytyczne, szkolenia i programy certyfikacji. ITIL®4 to najnowsza wersja najlepszych praktyk zarządzania usługami IT przedstawiona w szerszym kontekście doświadczeń klientów, strumieni wartości i cyfrowej transformacji, jak również poprzez przyjęcie nowych sposobów pracy, takich jak Lean, Agile i DevOps.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Whitepaper | SAFe® 6.0 – Scaled Agile Framework
SAFe
29.04.2023
Broszura

Whitepaper | SAFe® 6.0 – Scaled Agile Framework

W dzisiejszym cyfrowym świecie, zwinność jest kluczowa dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i efektywnego działania w ciągle zmieniającej się rzeczywistości. Duże organizacje muszą stawić czoła wyzwaniu osiągnięcia zwinności biznesowej na dużą skalę, a Agile już jest dobrze znany na poziomie pojedynczych zespołów.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Bezpieczeństwo informacji | Audyt IT | CISA
Cybersecurity
22.03.2023
Artykuł

Bezpieczeństwo informacji | Audyt IT | CISA

Rozwój technologii informatycznych sprawia, że coraz więcej danych jest przetwarzanych i przechowywanych w sieci, a wraz z tym wzrasta liczba incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych. Te incydenty mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla firm, takich jak utrata reputacji, straty finansowe, a nawet problemy ze zgodnością z przepisami prawnymi.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Whitepaper | Metodyka PRINCE2®
PRINCE2
23.01.2023
Broszura

Whitepaper | Metodyka PRINCE2®

PRINCE2® to uniwersalna, ustrukturyzowana metoda zarządzania projektami, niezależna od konkretnej dziedziny czy zakresu projektu. Pozwala na sprawne planowanie, monitorowanie i zarządzanie wszystkimi pracami w projektach. Ze względu na swoją elastyczność stał się jednym z najczęściej używanych na świecie.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Whitepaper | Metodyka zwinnego zarządzania projektami AgilePM®
07.10.2022
Broszura

Whitepaper | Metodyka zwinnego zarządzania projektami AgilePM®

Podejście Agile jest obecne na rynku od wielu lat i umożliwia dostosowywanie się do szybko zachodzących zmian. Agile Project Management (AgilePM®) opracowano z uwzględnieniem równoczesnego stosowania jej z innymi rozwiązaniami ładu zarządzania projektem, np. metodyką PRINCE2®.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Blueprint | Kompetencje DevOps wg DevOps Institute
05.10.2022
Broszura

Blueprint | Kompetencje DevOps wg DevOps Institute

DevOps to szybkie dostarczanie wysokiej jakości cyfrowych rozwiązań, spełnianie oczekiwań klientów i wyprzedzanie konkurencji. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek organizacje potrzebują specjalistów DevOps z potwierdzonymi umiejętnościami i wiedzą, aby wspierać cyfrową transformację. #1 DevOps Engineer to aktualnie jeden z najbardziej pożądanych zawodów technicznych według badań prowadzonych przez LinkedIn.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Skąd bierze się potrzeba zwinnego zarządzania zmianą?
01.10.2022
Artykuł

Skąd bierze się potrzeba zwinnego zarządzania zmianą?

Zwinne zarządzanie zmianą jest coraz częściej wdrażane przez firmy, które widzą potrzebę szybkiego reagowania na pojawiające się możliwości. Wpływ wprowadzanych zmian wykracza poza osoby odpowiedzialne za zarządzanie nimi. Zespoły i poszczególni pracownicy z całej organizacji – zarówno ci aktywnie zaangażowani w projekty zmian, jak i ci pozostający jedynie pod ich wpływem – muszą rozumieć nowe środowisko biznesowe oraz na czym polega ich wkład w sukces organizacji.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Profesjonalne zarządzanie IT
07.10.2022
Artykuł

Profesjonalne zarządzanie IT

Żyjemy w czasach ekscytujących zmian, pełnych możliwości, które na World Economic Forum oficjalnie nazwano „czwartą rewolucją przemysłową”. Czwarta rewolucja przemysłowa charakteryzuje się transformacją cyfrową otaczającego nas świata oraz fuzją działań ludzi, technologii cyfrowych i zasobów fizycznych. Powstało kompleksowe środowisko biznesowe o rosnącej złożoności i dynamice, w którym dotychczasowe metody rozwiązywania problemów i walki z wyzwaniami nie sprawdzają się. Środowisko to wymaga od organizacji większej zwinności, lepszych możliwości adaptacyjnych oraz gotowości do przyjęcia nowych sposobów pracy.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Knowledge Management
ITIL
23.09.2023
Artykuł

ITIL®4 | Knowledge Management

Zarządzanie wiedzą to dostarczanie właściwych informacji właściwym ludziom, by dokonywali mądrych wyborów. Tylko bądź tu mądry, jak to zrobić…

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Czy ktoś dziś jeszcze nie pracuje w Agile?
06.04.2021
Artykuł

Czy ktoś dziś jeszcze nie pracuje w Agile?

Agile to filozofia i sposób myślenia wyrażający się w zwinnym sposobie myślenia. Tak szybko zmieniający się świat wymaga, aby organizacja była Agile. My również chcemy być Agile, chcemy się rozwijać i dostarczać produkty w zwinny sposób . Zwinność jest wszechobecna. organizacje były Agile?

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Nowy standard PMBOK® Guide
10.05.2023
Artykuł

Nowy standard PMBOK® Guide

PMBOK® Guide w nowym wydaniu!

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Jak przejść do chmury bez bujania w obłokach?
20.09.2022
Artykuł

Jak przejść do chmury bez bujania w obłokach?

#Chmura totalnie zmienia sposób, w jaki organizacja myśli o zarządzaniu technologią. W dzisiejszym świecie każda organizacja musi rozumieć, w jaki sposób ponoszone są koszty oraz zdecydować, kto i pod jakimi warunkami może uruchamiać usługi w chmurze i - tym samym - generować koszty.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Przyszłość jest zbudowana na ITIL®
29.09.2022
Artykuł

Przyszłość jest zbudowana na ITIL®

Wiele karier w branży IT zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT, zdefiniowanej w modelu ITIL. Reputacja wielu organizacji opiera się na procesach z modelu ITIL. Udane transformacje biznesowe, które skupiają się na dostarczaniu wartości, są oparte o pryncypia ITIL. Przyszłość jest zbudowana na ITIL-u. Taką obietnicę składa AXELOS – właściciel modelu ITIL – i wszystko wskazuje na to, że jest to obietnica, która ma szansę się spełnić.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Problem Management
ITIL
23.09.2023
Artykuł

ITIL®4 | Problem Management

Któż nie ma problemów? Usługi też je mają. Mają błędy, wady i inne niedoskonałości, które mogą powodować przerwy w świadczeniu usług lub obniżać ich jakość. Zarządzanie incydentami walczy z objawami. Zarządzanie problemami diagnozuje przyczyny incydentów, by leczyć systemowo.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Incident Management
ITIL
23.09.2023
Artykuł

ITIL®4 | Incident Management

Usługa dla klienta ma być użyteczna, ma działać, być wydajna, bezpieczna i gwarantować ciągłość działania biznesu. A co gdy nie działa tak jak powinna? Satysfakcja klientów i użytkowników, wiarygodność usługodawcy i wartość, jaką organizacja tworzy zależą w dużej mierze od umiejętności szybkiego przywrócenia normalnego działania usługi po awarii. Kto gasi pożar, gdy usługa nie działa? Do akcji wkracza zarządzanie incydentami, jedna z kluczowych praktyk zarządzania usługami.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
ITIL®4 | Service Level Management
ITIL
29.09.2023
Artykuł

ITIL®4 | Service Level Management

Zarządzanie poziomem świadczenia usług to 1 z 34 praktyk zarządzania usługami IT zdefiniowanych w bibliotece ITIL 4, ale zdecydowania praktyka kluczowa. Nie bez powodu pierwsza z publikacji ITIL 1 (choć wtedy pewnie nikt jeszcze nie wiedział, że będą kolejne wersje) miała tytuł „Service Level Management”. To tutaj bije serce modelu zarządzania usługami.

Czytaj więcej 037A658E-A652-4E83-BB55-B03E10E31442
Czym zajmuje się Asseco?
Jakie są nasze mocne strony?
Poznaj jakość Asseco